11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    de wouzer

Raar probleem Externe HD

Ik heb een HD van 500 gig
    Hierop staat mijn muziek
    Wanneer ik mn computer aanzet… lijkt alles oke.
    Maar….. als ik mn i tunes aanzet, hoor ik 20 seconden muziek.. daarna gaat de muziek uit en krijg ik een foutmelding

“Het i tunes bibliotheekbestand kan niet worden bewaard. U hebt onvoldoende toegangsbevoegdheden voor deze bewerking”

Vervolgens mijn schijfhulpprogramma kan ik niets doen, die geeft aan dat het niet werkt:(

iemand een idee wat ik kan doen….

Bijdrager
    Hansfree

Wat geeft disk utility precies aan?

Bijdrager
    de wouzer

Schijfhulpprogramma is gestopt met controeren van de HD, omdat zich de volgende fout heeft voorgedaan

Controle of herstel van bestandssysteem is mislukt.

Wat mij verder opvalt is dat wordt aangegeven (buiten de foutmelding om… ik denk dat ik hier iets mee zou kunnen….

Als er problemen zijn met de bevoegdheden van bestanden die door het mac sx installatieprogramma worden geinstalleerd, klikt u op “herstel bevoegdheden”

Helaas is deze echter niet te klikken

Bijdrager
    adsum

Je moet de desbetreffende hard schijf wel eerst aanklikken (selecteren) of lukt dat ook niet?

Bijdrager
    de wouzer

ik klik de HD aan, maar de optie: controleer schijfbevoegdheden blijft onaanklikbaar

Bijdrager
    WizArt

De optie “Controleer schijfbevoegdheden” is alleen mogelijk voor opstartschijven c.q. schijven met een systeem er op. Probeer het eens in de Finder. Selecteer de map, Toon info [Appeltje I] en vervolgens bij Delen en bevoegdheden de rechten aanpassen.

Ik hoop dat het lukt, maar de melding “Controle of herstel van bestandssysteem is mislukt.” voorspelt niet veel goeds. Ik zou als ik jou was snel een backup van deze schijf maken.

Moderator
    Night

Als het goed is moet “ignore ownership on this volume” aangevinkt staan bij externe HDs.

Bijdrager
    de wouzer

ondertussen kan ik de informatie helemaal niet meer overzetten. Als ik dat wel doe, dan valt mijn (draadloze) toetsenbord uit:(

Bijdrager
    de wouzer

als ik deze HD opnieuw formateer…. welk type volumestructuur kan ik dan het beste gebruiken?
    Ik had eerst eentje die ook door Windows gelezen kan worden. Hierbij wordt aangegeven dat deze misschien minder stabiel wordt. Omdat hij nogal instabiel geworden is… lijkt het dat ik dit beter niet meer kan doen. Maar welke wel..,.. en is er een stabiele optie voor “ook windows HD”

Bijdrager
    de wouzer

niemand?

Bijdrager
    Pieterr
    ”de

als ik deze HD opnieuw formateer…. welk type volumestructuur kan ik dan het beste gebruiken?

Wel eens van de zoekfunctie gehoord?

Lees deze even door: Formatting & Partitioning a Hard Drive in OS X – Tiger and Leopard.
    Kijk even of je schijf toevallig op MBR staat, en zorg dat dat GUID Partition Table wordt.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.