12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    semmm

Symbool Macbook laadt niet meer op

Hallo,

Ik heb een raar probleem op mijn Macbook.

Hij blijft alleen aanstaan wanneer hij aan de oplader hangt, maar geeft aan dat hij ” niet bezig met opladen” is.
    Wanneer ik de stekker eruit haal valt hij meteen uit.

Ik heb al meerdere malen de computer geherstart, uit- en aangezet, uit knop ingedrukt houden om geforceerd te herstarten. Hij doet wat hij normaal doet tijdens een herstart, beeld gaat even uit, hij laadt even, en dan binnen 1 seconden staat de finder helemaal geladen klaar. Symbolen hoeven niet te laden, desktop onderdelen niet, erg raar.

Ik heb ook de finder opnieuw gestart, maar dan gebeurt er ook niks…

groeten douwe

Bijdrager
    Vodka

Hoe oud is je batterij? Wat is de status ervan (hoecveel cycli et cetera)? Lijkt erop dat zijn einde is gekomen.

Bijdrager
    Hansi2124

Ik heb even je onderwerp aangepast. “Raar probleem” is nogal algemeen….

Bijdrager
    intense megavis

Kijk onder systeemprofiel even onder voeding en dan de status van de accu. Ook kun je (met SL) de alt knop indrukken en vervolgens op het batterijsymbooltje in de menubalk klikken, dan zie je ‘normaal’, ‘onderhoud vereist’ of ‘vervang spoedig’ staan. Wat staat er bij jou?

Bijdrager
    Sascha

Indien je batterij nog niet zo oud zou zijn; heb je al eens een PRAM- en/of SMC-reset gedaan ?

Ik meen dat in één van deze twee de informatie over je batterij wordt opgeslagen. En als deze niet meer correct is door de één of andere duistere reden, zou zo’n reset kunnen helpen.

Heb je je batterij ook regelmatig gekalibreerd ?

Bijdrager
    joasdekker

ik heb exact het zelfde probleem.
    ik vrees dat je gewoon moet accepteren dat je een nieuwe accu moet kopen.

Bijdrager
    Oppie

Je moet inderdaad SMC reset proberen.

Bijdrager
    semmm

de status van de batterij is “normaal”. De computer is nog geen jaar oud. Nog nooit eerder problemen met de computer gehad, dus ook niet met de batterij… Altijd rond 4 uur werktijd, afhankelijk wat je er op doet… Dus geen indicaties dat er echt iets kapot is, of vervangen moet worden.

Na de SMC-reset blijft het probleem.

bedankt voor de reacties.

Bijdrager
    Hansi2124

In dat geval gelijk terug naar je verkooppunt en vragen of een nieuwe accu het probleem oplost. Onder garantie natuurlijk (batterij = 1 jaar garantie).

Bijdrager
    michelvdb

Indien een productiefout optreedt wordt de batterij door de garantie gedekt.
    Apple Parts – Ninety (90) Days Limited Warranty

EXCLUSIONS AND LIMITATIONS

f) to consumable parts, such as batteries,
    unless damage has occurred due to a defect in materials or workmanship;

Bijdrager
    semmm

inderdaad naar de apple store gegaan, aangezien de batterij minder dan 200 cycli had doorlopen viel hij nog onder de garantie…

Bijdrager
    Hansi2124

Da’s mooi!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.