7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    SeaTrue

raar php probleem

ik ben bezig mijn php code een beetje op te kuisen. Ik had een aanta stapjes staan die evengoed in 1 stap konden gedaan worden (doet er niet echt toe welke). Maar als ik dit dan opsla en die pagina open in de brower krijg ik deze melding:

Parse error: parse error, unexpected $ in /customers/heijens.eu/heijens.eu/httpd.www/sam/watch.php on line 108

En als ik de code terug doe zoals ze was dan blijft deze melding. Maar het rare is, is dat op lijn 108 mijn end tag staat (?>). Als ik deze naar onderen verplaats (lijntjes open erboven) dan veranderd ook het lijn nummer, die $ zou dus op dezelfde lijn moeten staan als de end tag, maar ik vind hem niet (of een andere oorzaak). Iemand bekend met dit probleem?

Als het nuttiger is mijn code te posten dan zeggen jullie het maar.

alvast bedankt

-Sam Heijens

Bijdrager
    DarkRaverNL

Ja post even de code, of als het groot is, maak even een .phps file van je code, en link ernaar, zodat we het kunnen gebruiken:)

Bijdrager
    inactiveaccount

Je bent waarschijnlijk vergeten een statement af te sluiten (dus een } vergeten, of meerdere).

Bijdrager
    SeaTrue
    ”Maxvw”

Je bent waarschijnlijk vergeten een statement af te sluiten (dus een } vergeten, of meerdere).

ja, dat was het!!! nu zie ik het opeens. Maar waarom geeft die dan een unexpected $ aan? want er staat er daar toch nergens een? (het } dat ik vergeten was moest helemaal vanonder de pagina staan)

Bijdrager
    DarkRaverNL

Ja zoiets dacht ik ook, dat je een } vergeten was, heb ik ook heel vaak :s

Bijdrager
    inactiveaccount

Ik kan je ook niet vertellen waarom ze dat als error geven, het is inderdaad een beetje verwarrend voor mensen die het niet gewend zijn. Maar als iemand bij me komt met problemen is het zo vaak dat ze vergeten zijn iets af te sluiten, waardoor ik -meestal- direct bij het horen van de foutmelding kan vertellen wat er fout is zonder ook maar enige regel code te zien:P (nadeel is dat iedereen me er dus ook mee lastig valt :p)

Bijdrager
    SeaTrue
    ”Maxvw”

Ik kan je ook niet vertellen waarom ze dat als error geven, het is inderdaad een beetje verwarrend voor mensen die het niet gewend zijn. Maar als iemand bij me komt met problemen is het zo vaak dat ze vergeten zijn iets af te sluiten, waardoor ik -meestal- direct bij het horen van de foutmelding kan vertellen wat er fout is zonder ook maar enige regel code te zien:P (nadeel is dat iedereen me er dus ook mee lastig valt :p)

zo heb ik er ook ene in mijn kennisenkring, die is spijtig genoeg op vakantie :P

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.