5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Obi

Raar mail probleem.

ha,

Het volgende is aan de hand met Mail 3.0 sinds dat ik naar Leopard ben overgegaan;
    alle ‘smart’ mailboxen (systeem is Engelstalig ingesteld) zijn leeg.
    De standaard smart mailboxen en de smart mailboxen die ik zelf heb aangemaakt zijn ook leeg. Er is geen enkele mail te zien.

De mailbox heeft wel een teller, maar als er op een smart mailbox wordt geklikt dan worden er geen mails vertoond.
    Normale mailboxen, en de inbox werken wel.

Als een smart mailbox wordt geselecteerd en het mail programma wordt gestopt; – bij het opstarten zijn de mails in de smart mailbox wel zichtbaar en te lezen. Echter een keer navigeren naar een andere mailbox en terug naar de opstart smart mailbox, is deze weer leeg.

Ik heb bij Apple een bug gerapporteerd en deze is bekend onder Bug ID# 5503948.

Ik had gehoopt dat dit met een van de Leopard updates gerepareerd zou worden, maar helaas tot nu toe heeft geen enkele update geholpen. Wat ik al geprobeerd heb:

– Synchronisatie mail accounts,
    – Herbouwen alle mailboxen,
    – Herinstallatie van het mail programma.

Helaas zonder resultaat..

Iemand nog een suggestie?

thx!

Bijdrager
    Pieterr

En als je een nieuwe Smart Mailbox aanmaakt, werkt die wel?
    Ik gebruik ook Leopard, Mail 3.0, Engels, en als ik een Smart Mailbox aanmaak, dan werkt ie gewoon.

Heb je de ~/Library/Mail/SmartMailboxes.plist ook al eens weggeknikkerd?

Bijdrager
    Jello

Hier Mail 3.5 en alles werkt. (ook engels uiteraard)

Zeker dat je smart folders goed zijn gemaakt en iets kunnen vinden?

Bijdrager
    Pieterr

Oeps. Ik heb inderdaad ook Mail Version 3.5 (929.4/929.2) ipv 3.0.

Bijdrager
    Obi

Inmiddels heb ik ook na alle Leopard updates Mail 3.5, maar het probleem blijft.
    Heb recent een nieuwe smart mailbox aangemaakt voor itunes store receipts gemaakt maar deze heeft het beschreven probleem ook.

Het weggooien van het genoemde plist bestand maakt niets uit. Alle smart mailboxen verdwijnen, de nieuwe smart mailboxen die ik daarna aanmaak hebben nog steeds het probleem.

Ter controle maak ik ook een normale mailbox aan met dezelfde instellingen, zo kan ik zien of de ingestelde regels goed werken.

Hier zit ergens een bitje dwars..:(

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.