8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Djmichel

Raar internet, storing of mallware?

Hey iedereen,

Sinds een half uur geleden klapte m’n internet eruit. Volgens de site van KPN staat er deze nacht een onderhoudt geplant. Hier word als tip gegeven om de fouter opnieuw op te starten. Dit heb ik gedaan.

Eerst de fabrieksinstelling herzet en toen werkte het kort weer en direct erna ging het weer fout.

Nu zegt de router dat hij verbinding heeft maar wil alleen nog maar Google en nu.nl weergeven. (standaard test sites) op alle andere machines in het huis en op de iPhone heb ik exact hetzelfde probleem.

Is dit nou pech door de storing? Of heb ik nou een mallware, trojan of ander probleem?

Thanks.

P.s ik hoop dat deze in de goede topic staat, anders m’n excuses;)

Bijdrager
    bnm

ik heb ook een raar internet probleem, ik kan wel naar standaard sites gaan maar om in te kunnen loggen of opstarten van andere internetprogramma’s is nu niet te doen, ze starten niet eens op

Bijdrager
    Djmichel

@bnm, thanks voor je reactie!

Inmiddels is door een foutieve reset m’n experiabox offline. Het rode lampje brand en de ethernet lampje knippert langzaam en volgens Google (op iPhone) moet je hier een rocketscientist voor zijn om dit op te lossen.

Waarschijnlijk (had toch echt internet nodig) ben ik weer te ongeduldig geweest. Ik zal over een paar uur KPN wel even bellen.

Daarnaast ben ik natuurlijk nieuwsgierig andere mensen dit probleem ook hebben of kennen.

Bijdrager
    bnm

ik kan nu alleen nog maar info checken en naar standaard sites gaan maar kan geen videos afspelen of terecht op pokersites

Bijdrager
    Djmichel

@bnm, Dat had ik in het begin ook. Alleen nu.nl, Google en Apple en als ik zelfs naar onemorething.nl ging liep die volledig vast. Zou het dan toch door KPN komen? Ik kan helaas verder niks checken omdat m’n router niet thuis geeft. Maar ik hoor graag van je als jouw probleem weg is.

Bijdrager
    Danim

Ook hier internet problemen met een KPN aansluiting. Het is wel apart dat onemorething – welliswaar traag – het wel doet. De KPN site doet het niet dus ik kan ook niet zien of er een storing is gemeld.

Danim

Bijdrager
    bnm

zo te lezen hebben jullie dezelfde problemen, misschien zijn er werkzaamheden want zoiets las ik al ergens wat betreft de kpn, alleen stond daar wel een plaatsnaam bij en dat is niet in de plaats waar ik woon dus blijkbaar is het een landelijk probleem

Bijdrager
    csteelooper

De problemen die jullie beschrijven zijn in ieder geval geen malware- of trojan-gerelateerd probleem, omdat alle machines in huis er last van hebben, inclusief iDevices. Sowieso is het waarschijnlijker dat de problemen worden veroorzaakt door DNS-servers bij KPN/WorldAccess/HetNet (dat zijn tegenwoordig voor die drie
    (ex-)ISP’s dezelfde).
    Als je echt een test wil doen, kun je andere DNS-servers instellen in je router en/of je computer/iDevice. Bijvoorbeeld die van OpenDNS (208.67.222.222 en 208.67.220.220) of Google Publlic DNS (8.8.8.8 en 8.8.4.4).

Voer telkens het eerste hier genoemde DNS-adres als primaire DNS server in; het tweede adres dan als secundaire server. Als je met een van deze diensten (niet door elkaar gebruiken) wel alle sites kunt benaderen, weet je waar je aan toe bent.

Ikzelf heb meer dan driekwart jaar OpenDNS gebruikt omdat de DNS-servers van Telfort voor geen meter deugden…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.