4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Picazi

Raar, iMac uit sluimerstand als batterijen uit muis zijn?

Onderwerp omschrijving is beetje vreemd maar dit is wel gebeurd:

Mn muisbatterij was bijna leeg en omdat ik iMac resterende dag niet meer zou gebruiken zette ik hem op sluimerstand. Eenmaal in sluimer deed ik muis ‘uit’ (en bleef imac overigens in sluimerstand) en haalde ik batterij eruit (ook toen bleef imac in sluimerstand, volsterkt logisch natuurlijk)
    Here comes the weird part: ik doe de oplaadbatterij batterijen 2 stuks in de oplader, batterijen beginnen op te laden en gaat pardoes mn imac uit sluimerstand!

Dus ik batterijen weer in muis want ik dacht ‘wat geberud er nou?’ en zette hem weer in sluimerstand en deed dezelfde stappen. (ik zet hem altijd in sluimer eigenlijk). Batterijen er weer uit, doe hem weer in oplader, gaat ding weer aan! Exact zelfde gebeurde!! Dan raak je dus benieuwd dus ik probeerder het nog eens. 1 keer bleef hij in sluimerstand maar bij 4e keer gebeurde het weer!

Dat is toch Twilight Zone gek:-)
    Nee maar serieus, ik vraag dit meer of er niet iets geks is met iMac. Ik heb volgens mij wel eens gemerkt dat ik na sluimer instellen de imac ‘wakker’ aantrof maar dan dacht ik altijd dat een downloadproces o.i.d. de boosdoener was.
    iMac staat ook op zolder, dus als ik hem op sluimer zet loop ik meestal ook direct weg.

Zou het in principe kunnen dat een handeling dat je batterijen in een oplader doet een soort stroom afgeeft buiten de muis om dat de imac aangaat? Is dat possible?

Ik besef mij dat dit antwoord zeer lastig te geven is maar misschien is er iemand die met mij meedenkt en iets kan formuleren.
    overigens, oplader en iMac zaten in zelfde stroomgroep/stekker.

Nou, ben benieuwd:-) Je hoopt erop dat iMac niet iets geks heeft.
    Thanks

Bijdrager
    lekiam97

Het ligt waarschijnlijk aan het feit dat ze op dezelfde stroomgroep zaten, iets anders kan ik ook niet bedenken. Misschien veranderde de stroomtoevoer hierdoor en ging hij daarom uit de sluimerstand.

Bijdrager
    lekiam97

Of je iMac is traag en reageerde toen je de muis uitzette.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Het kan onmogelijk met de stroomgroep te maken hebben, zeker als je een surge protector tussen je Mac en de stroom hebt zitten. Anders zou je er ook last van kunnen hebben als er ergens in huis een apparaat aan slaat zoals een wasmachine.
    Mijn Mac gaat ook altijd in sluimer (d.w.z het scherm) maar bij het uitschakelen van de muis schiet bij mij de Mac toch geregeld aan hoor. Want enkele seconden (soms wel 5) later verschijnt het venster waarin staat “verbinding verbroken” en dus komt de Mac uit de sluimer als hij daar al instond. Het uitschakelen van de muis doet dus een proces starten en 9 van de 10 keer komt de Mac dan uit de sluimer.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.