6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    jessepost

Raar geluid Macbook Pro

Hi,

Ik heb sinds een half jaar ongeveer een probleempje met mijn 1,5 jaar oude macbook pro.
    Als hij zich zwaar moet inspannen (HD-video, zware photoshop-bewerking) gaat hij een heel
    raar geluid maken. Dit geluid hoor je alleen als hij ergens op staat, (tafel bv) niet als de macbook optil.

Ik heb het geprobeerd vast te leggen en dat is gelukt. Wel moet ik zeggen dat de iphone net iets te extreem
    geluid heeft opgenomen, maar dat komt omdat ik van zeer dichtbij heb gefilmd. Desalniettemin maak ik me zorgen:

Openschroeven en ventilator checken? Zou daar iets in kunnen zitten?

Bijdrager
    MBPuser

Zo te horen heeft een fan er niet zo’n zin meer in.. Heb je Applecare ?

Bijdrager
    maclover111

Waarschijnlijk de lagertjes van de ventilator die versleten zijn. Dit probleem heb ik met mijn oude iBook ook eens gehad.

Bijdrager
    jessepost

Nee geen applecare. Raar dat dat verslijten dus al na een jaar kan, is best vreemd. Gelukkig heb ik er niet zo heel vaak last van. Pas als ‘ie echt warm wordt en moet gaan blazen, bijvoorbeeld op bed (zoals in het filmpje)

Bijdrager
    MBPuser

Op bed zetten lijkt me ook niet al te best eerlijk gezegd, hij moet wel z’n warmte kwijt kunnen. Misschien heb je hier wat aan. Halverwege staat een stukje over 2010+ modellen..

Bijdrager
    deSpaanseRente

Wsl ventilator ja.

Is wel heel erg gemakkelijk zelf te vervangen. Je kan ook gewoon eens kijken (op ifixit.com vind je wel een geschikte handleiding) of er niks tussen zit of zo waardoor hij niet meer goed functioneert.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.