7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    chielosss

Raar geluid macbook hdd?

Beste mensen,

Ik heb even een korte vraag over mijn macbook pro,

Ik studeer momenteel interactieve vormgeving, en daarvoor gebruik ik dus elke dag, van ochtend tot avond mijn macbook pro. De hele dag door draaien er allerlei zware adobe programma\’s op en eigenlijk word hij nauwelijks met rust gelaten. Ik zet hem wel elke avond uit zodat hij s\’ochtend weer vers opstart.

Ik heb deze MBP nu ongeveer 6 maanden, en ik begin de laatste tijd een geluid op te merken wat vanaf mijn harde schijf komt, maar het lijkt precies op het geluid van de ventilators die heel zachtjes draaien, maar het is toch echt mijn hdd. Ik vind dit best zorgwekkend aangezien het mischien een slecht teken is, dus ik vraag het hier maar voor de zekerheid.

Het kan ook tussen me oren zitten, maar in het begin heb ik dit geluid niet echt opgemerkt, en het zal nu wel wat erger zijn als het lijkt omdat ik er heel de tijd op let -.-

Maar kan iemand mij hier vertellen of dit schadelijk is of gewoon doodnormaal? de hardeschijf maakt verder geen rare geluiden:wink:

Chiel.

Bijdrager
    GrannySmith

Elke HDD maakt geluid. Suizen, brommen, lichtjes tikken (als de koppen bewegen).

Dus tja… Hoe kunnen we bepalen of dat wat jij hoort niet hoort:-D

Regelmatig de SMART status bekijken en altijd backups maken is zeer verstandig. Elke schijf gaat een keer stuk. Kan over tien jaar zijn of over tien minuten.

Bijdrager
    neals

Als de harde schijf rare ratels maakt, zou ik me pas zorgen gaan maken. Tot die tijd kan ik aanraden om vooral goede backups te maken.

Bijdrager
    Gentei

Even een vraagje over dezelfde vraag eigenlijk maar dan moet ik geen aparte topic starten.

Als ik mijn macbook opstart hoor ik een geluid ik denk dat het de HDD die ook in gang schiet maar je hoort het wel luid….
    Is dat normaal want ik heb het nooit gehoord bij een andere laptop….maar ik heb ook nog nooit een mac gehad.

Geblokkeerd
    Anoniem

@Gentel, Dat kan ook de superdrive zijn dacht ik..?

Bijdrager
    Gentei

Wat is een superdrive juist??

Geblokkeerd
    Anoniem

De CD speler. Die maakt bij het opstarten van de computer een paar geluidjes, heel normaal.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.