13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    Geitekaas

[Opgelost] Raar gedrag Safari

Mensen,

Sinds een paar dagen, als ik mijn MP opstart en naar Safari ga, stopt Safari na een paar seconden en er verschijnt dit in plaats van mijn browser.

Als ik op Close druk, verschijnt in hetzelfde formaat een nieuwe pagina. Deze pagina laat ik ook hier zien, maar dan vergroot.

Ik heb geen idee wat dit betekent en hoe ik ervan af kom. Het is pas sinds een paar dagen en ik gebruik Ublock (al een stuk langer).

Wie weet raad? Alvast dank.

Bijdrager
    therocker

Malwarebytes draaien!

Bijdrager
    Geitekaas

Gedaan en het vond wat. Ben benieuwd of het morgen niet meer opkomt.

Ik vraag mij alleen af wanneer dat dan geinstalleerd is?

DANK!

Bijdrager
    nnsa

Meteen een reden om WEL Malwarebytes te gebruiken, die in een ander Topic als ‘Flauwekul’ werd afgedaan…

Bijdrager
    Shmoo

Nee joh, als je dit soort zooi in Safari krijgt dan heb je een probleem met surfen niet met te weinig software op je computer.

De enige oplossing hier voor is leren computeren! Een cursusje hoe werkt het internet is dan al voldoende. Dit krijg je alleen maar als je op het ‘donkere’ gedeelte van het internet terecht komt en veel zoekt op illegale content en dat probeert te downloaden. Allemaal dat soort praktijken. Dit krijg je niet als je gewoon NU.nl, Facebook, OMT of wat dan ook voor sites bezoek, wat gewoon net zo goed een vorm van diarree slurpen is.

Bijdrager
    nnsa

@shmoo: ook dat ben ik in basis wel met je eens, alleen gebeuren er ook minder ‘transparante’ zaken voor ‘argeloze’ lees naive gebruikers (onbewust onbekwaam…). Handbrake al vergeten ?, Adobe Flash al vergeten ?, Gebruikers die klakkeloos op MacKeeper klikken vergeten ?  Gelukkig hebben we daarvoor MalwareBytes, om die zooi snel te verwijderen, i.p.v. …tig libraries in te moeten. Ook zijn er gradaties in gebruikers, jij bent waarschijnlijk een professional, maar zo ben je niet begonnen…

Bijdrager
    Geitekaas

He Shmoo, houd je broek aan. FF rustig tot tien tellen:-)

Ik weet heus wel dat er risico’s kleven aan het internet. Cursusje is niet nodig. Mijn Macje is aardig perfect betreft zijn software en ik kan je zeggen dat bijna alles netjes en legaal is gekocht of geleased (Adobe). En dat al vele maanden onveranderd. Ik heb hier ineens last van (na de laatste updateronde eigenlijk) gekregen en weet iig zeker dat ik niets nieuws heb geinstalleerd of gezocht in de laatste twee maanden…..

Maar, je hebt in het algemeen zeker een punt. Weet wat je doet;-)

Het gedoe lijkt mij vrij non-destructief maar het is vooral raar en vervelend. Morgen weet ik of het weg is….

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Dit krijg je niet als je gewoon NU.nl, Facebook, OMT of wat dan ook voor sites bezoek,

mmh, ja, maar wat voor leven heb je dan?

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@EagerBetc,

Een leven zonder Nu.nl, Facebook, OMT is geen leven, voor sommigen dan..

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>EagerB0bNerd op 19 oktober 2018 om 16:33</p>

Dit krijg je niet als je gewoon NU.nl, Facebook, OMT of wat dan ook voor sites bezoek,

mmh, ja, maar wat voor leven heb je dan?

Eentje waarin je doen en laten niet door Jan en alleman te volgen is?

Bijdrager
    Geitekaas

Vanmorgen niets meer gezien dus opgelost! Programma doet het dus prima. Dank voor de tips.

Kan slotje op denk ik.

Bijdrager
    MacMiep

“Dit krijg je niet als je gewoon NU.nl, Facebook, OMT of wat dan ook voor sites bezoek,”

Eeeh… Nu.nl en zelfs Tweakers.net hebben al eens malware geserveerd. Dankzij stoute advertenties. Nou was dat niet voor Mac, maar you never know…

Bijdrager
    Shmoo

Dat was 2 minuten lang voordat het ontdekt werd en opgelost.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.