8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    iDog

Raar donkergrijs balkje rechtsonder. Gaat weg wanneer ik Finder herstart..

Hallo,

Geen groot probleem (zelfs geen klein), maar het viel me op dat een donkergrijs balkje rechtsonder in mijn scherm verschijnt na een tijdje.
    Geen idee wat het is, ik kan het niet wegklikken, aanklikken of verwijderen. Het blijft ook staan wanneer ik de Dock groter of kleiner maak en de kleur blijft hetzelfde welke achtergrond er ook achter te zien is. Ik had het vorige week op mijn Mac Mini en dacht aan een grafische glitch. Na een herstart was het weg.

Maar nu vandaag heb ik het ineens ook op mijn MBPr.

Iemand enig idee wat dit is ?

Bijdrager
    Jasperduck78

Het lijkt erop dat er een venster openstaat achter je dock, je hebt een venster achter je dock geschoven. Ik denk dat het een scroll-balk is van dat venster.

Bijdrager
    GoeieDag

Je bedoelt het ‘download in progress’ balkje wat op je downloadmap staat in de Dock?!

Bijdrager
    SMTR

Download-progress-bar is anders, dit lijkt meer een scroll bar.

Open een Terminal (Programma’s -> Hulpprogramma’s) en typ “killall Dock” (zonder aanhalingstekens, maar met de hoofdletter)

Druk dan Enter/return. Je dock verdwijnt dan even en komt weer terug….

Lost dat je probleem op?

Bijdrager
    mollie319

Ik heb daar ook last van, sinds Yosemite…. Irritant…
    Maar @SMTR de “killall Dock” truc werkt….. bedankt voor de tip:-)
    of herstarten, maar dat is meer een paardenmiddel….

Ik heb dit een tijdje geleden al gemeld bij Apple via het Betá programma / Feedback Assistent……
    Niet onoverkomelijk, maar zeker storend…..

Bijdrager
    SunKeeper

”killall Dock” kun je veilig gebruiken.
    Indien je Resume aan hebt staan, onthoudt Terminal je sessie, dus wanneer je de laatste keer ook ”killall Dock” hebt gebruikt kun je met ‘pijltje omhoog’ op je toetsenbord in één keer het commando invoeren.

Doet hetzelfde als herstarten, alleen nu herstart alleen het proces wat het Dock, Dashboard, Launchpad en Mission Control aanstuurt.

Moderator
    Night

Of nog makkelijker:

Sometimes the desktop will do something stupid – like leave some of the ‘poof’ effect on the screen or whatever else. The best thing to do is just restart it. Killing it will make it automatically restart. Here’s a little unix script to find it’s process ID & kill it:

Type this script in your favorite editor (command line or GUI), save it (as PLAINTEXT) to a file, say Desktop/dock.restart. Then, make it executable by doing this in a terminal:

chmod +x dock.restart

Then, double click it in the finder. It’ll ask you to choose an application to use to run it. Select Terminal as the program to run it. You’ll probably have to make it show you all applications in order for that to be selectable.

After that, just double click it whenever the dock is being stupid!!

(bron: MacOSX Hints)

Of als je bezwaart hebt ingewikkelde commando’s te typen:

http://www.macupdate.com/app/mac/15001/dockrestarter

Bijdrager
    iDog

Ok, dus een bugje. Goed om te weten, op zich heb ik er verder geen last van en anders zal ik wel die Dock kill/restart doen.

Thanks voor de verhelderende antwoorden !

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.