3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    macoky

raar beeldscherm verandering

SInds ik divx converter gebruik ervaar ik het volgende probleem. Op het moment dat ik het programma gebruik veraderd het lay-out van mijn programa’s en de kleuren van mijn beeldscherm.

Hier een voprbeeld: start ik divx converter lijkt mijn bureaubladafbeelding lichter en heeft minder contrast. De kleuren van het programma mail veranderen. Eerst is de kolom van de postbussen gewoon wit en na het starten van divx concverter wordt het licht blauw. Ook skype veranderd zijn uiterlijk. Opeens is de achtergrond van de contactlijst gekleurd met gekleurde balken.

Weet iemand wat nou de originele lay-out is en hoezo ik het probleem ervaar ?

Bijdrager
    computer space

Is de verandering permanent? Of is het weer weg na quit?
    Een videokaart heeft een colour-lookup-table. Daarin staat hoe iedere tint van digitaal naar analoog vertaald moet worden. Hiermee is heel snel de kleurweergave te wijzigen. Photoshop gebruikt dit om filters te previewen en colorsync om je kleurweergave aan te passen. Klinkt alsof divx viewer hier ook aan rommelt, maar dat niet helemaalnetjes doet.

Bijdrager
    macoky

Dit is permanent. Als ik mijn iMac opnieuw opstart is het effect weer verdwenen. Ik wil graag weten wat de daadwerlijke kleuren van het programma mail is. Hoort het vak waar de postbussen staat nu wit of licht blauw te zijn.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.