9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    firepower

Raar balkje bij opstarten MacBook

Hallo forummers,

Vandaag gebeurde er iets raars met mijn MacBook. Tijdens het werken kreeg ik plots zwart beeld en viel de computer uit. Toen de computer weer opstartte kreeg ik bij het grijze Apple logo niet het ronddraaiend bolletje, maar een balkje. Hetzelfde ‘status’-balkje als je krijgt op je iPhone of iPod Touch als je een software update installeerd.

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

Groeten,
    FirePower

Bijdrager
    Tempest

Dat heeft ie bij mij eens gedaan, nadat m’n batterij leeg was op de trein en ik hem thuis terug in het stopcontact stak.

Moderator
    Poezenbeest

Het balkje geeft aan dat er een sleep-image geladen wordt, dit gebeurt meestal als de computer in de sluimerstand gezet is vanwege een te lage batterij.

Bijdrager
    firepower

Ow oke! Bedankt voor de reacties!

Nu weet ik dus wat het was. Ongelofelijk hoe snel jullie reageren!:)

Bijdrager
    Dagaloni

Volgens mij bedoel je dit:

Dat zie je tijdens veilig opstarten, dat is hij de harde schijf etc. aan het controleren;)

Bijdrager
    Dagaloni
    firepower op 19 september 2010

Toen de computer weer opstartte kreeg ik bij het grijze Apple logo niet het ronddraaiend bolletje, maar een balkje.

Ooh, had dat niet gelezen. Sorry;)

Moderator
    Poezenbeest

Ow wacht even… dit balkje is weer een ander balkje…

Misschien was het wel dit balkje, die ik beschrijf is volgens mij eentje met witte blokjes…

Bijdrager
    Oppie

Niet ‘veilig opstarten’ (maar Dagaloni was wel warm), en zeker niet het laden van de sleep-image (dat zijn inderdaad ‘blokjes’), en ook geen EFI update.
    Je Mac voert een schijfcontrole uit nadat ie een probleem met de HD heeft geconstateerd tijdens het boot proces.
    Komt dit vaker voor, dan moet je je HD eens gaan checken.

http://support.apple.com/kb/TS3148

Moderator
    Poezenbeest

Kijk, dat is tenminste een antwoord waar we wat aan hebben. Misschien kan Firepower even aangeven of het het balkje uit het plaatje van Dagaloni was.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.