4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Wammes

Raadselachtig bericht van WhatsApp Notifier "Incoming Voicemail" – Gevaarlijk?

zelfs als je niet meedoet aan het Social Media circus, ontkom je niet aan het feit dat het circus bestaat.

Zojuist kreeg ik een mail van een (de??) WhatsApp Notifier, die door xs4al in de spam-folder werd geplaatst maar diemijn nieuwsgierigheid opriep. Als bijlage bij de mail was er een WhatsApp document “Incoming Voicemail” Dec.4 + tijd” met een knop PLAY. [Alice i Wonderland had ook zoiets met flesjes “drink mij”].Geluid afspelen lukt niet. Maar er verscheen wel een document over een “intelligentiepil” met veel blabla en enthousiaste reacties van gebruikers + een aanbeveling van stephen Hawking.. (What else?Who else? Ik vertrouw het niet. Wie kan mij vertellen wat dit voorstelt?

Oh ja, de afzender van de mail is [SPAMLINK VERWIJDERD DOOR MODERATOR] en daarachter zit een russische site “linguoraduga”
    En ik heb dus geen WhatsApp

grimbeltje / iMac

Bijdrager
    Pietje13

Dit is ongetwijfeld Phishing. Whatsapp weet helemaal (officieel) geen e-mail adressen van gebruikers en zal ze nooit mailen. Whatsapp heeft however wel een behoorlijke naam met megaveel gebruikers dus is het geloofwaardig als iemand die Whatsapp als afzender gebruikt mailt dat je een Voicemail bericht van Whatsapp hebt. In alle naïviteit klikken ze op de playbutton die vervolgens een bestand download/installeert en inderdaad helemaal geen voicemail afspeelt.

Goed dat je het niet vertrouwt. Gewoon weggooien zonder ergens op te klikken.

Bijdrager
    McPim
    Pietje13

In alle naïviteit klikken ze op de playbutton die vervolgens een bestand download/installeert en inderdaad helemaal geen voicemail afspeelt.

Goed dat je het niet vertrouwt. Gewoon weggooien zonder ergens op te klikken.

Als ik Wammes goed lees heeft ie wel geklikt, terwijl hij wist dat het spam was, ziet nog een Russische afzender, en stelt vervolgens de vraag of het gevaarlijk kan zijn?!

Sorry Wammes, maar die ‘intelligentiepil’ uit dat document zou jij goed kunnen gebruiken.8-O

Bijdrager
    Beech

Waarom moet de afzender van die mail hier vermeld worden ? Weg er mee.
    Update: Opgelost, bedankt moderator.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.