15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    JOR

raad gevraagd bij oplosen ex hd plaatsen in netwerk??

Hoi,ik heb een draytek 2200 router hier wil ik een ex hd aanverbinden dmv utp of misschien usb,zodat ik op de ex hd films kan zetten.
    en die vervolgens af kan spelen via usb op mijn dvd speler.
    ik kan nu een lacie ethernet disk kopen maar ik moet 16 mb cache hebben.
    is hier een andere oplossing voor,bv een usb ethetnet adaptor zodat ik meer keuzes heb in wat voor ex hd te kiezen.
    hoop dat jullie begrijpen waar ik naar toe wil!!
    gr

Bijdrager
    wilko

Je zoekt een NAS-schijf, oftewel Network Attached Storage. Succes.

Bijdrager
    JOR

Ja prima,maar stel dat ik nog een ex hd over heb.
    is deze dan op de router aan (draytek)te sluiten,wordt deze zichtbaar in mijn netwerk.
    ik heb zo’n vermoeden!!

Bijdrager
    wilko

Ondersteunt die router een netwerkschijf? Zo ja, wellicht te proberen, zo nee, niet proberen. Zo’n nieuwe AirPort Extreme is wel wat voor jou denk ik zo.

Bijdrager
    JOR

Ok.het wordt een ex hd vebonden met mijn router een ethernet/ usb adaptor.
    maar nu zoek ik een casing of ex hd met 2x usb en een adaptor iemand een leuk idee!

Bijdrager
    wilko
    Bijdrager
    JOR

iemand toevalig ervaring met de conceptronics Lan behuizingen.of andere merken met mac osx.
    bedankt wilko!

Bijdrager
    wilko

Dit is wat je nodig hebt: http://www.netgear.com/Products/Storage/NetworkStorage/SC101.aspx
    http://tweakers.net/pricewatch/133963/Netgear-SC101-Storage-Central-(2×3.5-inch-IDE-100Mbps)-prijzen.html

Hier doe je dus gewoon een interne HD in, in plaats van een externe aan te hangen. Scheelt weer ruimte en kabels.

Bijdrager
    ruujan

De USB poort van je Draytek is alleen voor een printer. Dat gaat dus niet lukken. Als je een netwerkharddisk zoekt, is het misschien slim om eens te kijken bij de mensen van de unslung: . http://www.nslu2-linux.org/wiki/Unslung/HomePage
    Die hebben op basis van de Linksys NSLU2 hele mooie dingen gemaakt. Die zijn vervolgens weer geport naar een beperkt aantal andere NASsen.

Bijdrager
    JOR

De linksys ja dat lijkt mij ook wel wat!, maar ik zal even uitleggen waar ik naar toe wil.
    ik heb net een dvd speler gekocht met usb aansluiting,hier kan ik dus een ex hd(16 mb cache) aanhangen met films.
    Selekteren en spelen werkt prima!,ex hd moet wel een patititie zijn en FAT 32 anders herkend de dvd speler hem niet.
    nu wil ik die hd ook in het netwerk plaatsen zodat ik films kan gaan laden op deze FAT 32 hd.
    ik ben hier al een week mee bezig maar niets werkt zoals ik wil.
    Natuurlijk heb ik wel een beperking het moet wel leuk blijven wat prijs betreft, max 200 euro inclusief een ex hd.
    dus help me even puzzelen!!
    bedankt voor jullie reacties

Bijdrager
    wilko

Ik snap er niks meer van. Je hebt een harde schijf, maar je wil er nog één? Wat heeft die DVD-speler ermee te maken? Kun je misschien een iets samenhangender verhaal tikken met hoofdletters en zo?

Bijdrager
    JOR

Ik heb mijn best gedaan om het zo goed mogenlijk uit te leggen,de dvd speler gaat de films vanaf de ex hd afspelen.
    Maar de hd moet ook in mijn netwerk komen.
    ik hoop dat je het nu begrijpt wilko.

Bijdrager
    wilko

Okaay. Dat kan sowieso niet tegelijk. Een USB-schijf kan maar aan één device tegelijk hangen. Dus het gaat zeker niet werken om hem tegelijkertijd aan je DVD-speler als aan zo’n NAS-oplossing te hangen.

Bijdrager
    JOR

Klopt,maar zo”n linksys netwerk storage adaptor.
    Die kan ik uit en aan zetten,en ik dacht als ik hem ertussen krijg.
    Maar ik zit een beetje met het Fat 32 gebeuren en met een hd die 2 usb aan sluitingen heeft.
    Dus!?

Bijdrager
    wilko

Sorry, maar ik snap echt niet meer wat je bedoelt. Ik doe m’n best, maar ik kan er geen kaas van maken.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.