16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    jacogrinwis

Raad bij aankoop nieuwe Macbook of 2e hands Macbook Pro.

Hallo allemaal

Ik wil een laptop aanschaffen ik doe voornamelijk photoshoppen.
    Wat kan ik het beste aanschaffen dan.
    Ik heb max € 1500,- om uit te geven.
    Dus ik denk dat de keuzes voor me zijn is:

(nieuwe)
    13-inch: witte MacBook
    2,16 ghz Intel Core 2 Duo
    Intel GMA950
    of

(tweedehands)
    15,4 MacBook Pro
    2.0 ghz Intel Dual Core
    ATI Mobility Radeon X1600

De Macbook Pro heeft een snelle Videokaart maar de Macbook heeft een Intel Core 2 Duo dus 64 bit

Bijdrager
    Mendoza

ik denk niet dat je veel verschil gaat merken, maar als je die 2e hands laptop vertrouwt (zou ik 2e hands nog wel mee uitkijken. ik koop zelf geen 2e hands laptop buiten garantie), zou ik die kiezen. zal wellicht net iets meer pit hebben.

Bijdrager
    mvexel

Als je wilt Photoshoppen is de 13″ van de MacBook echt te klein. Je moet dus geld bijtellen voor een tweede scherm.

Ik stond zelf voor de keuze en heb voor de MacBook Pro gekozen. Iets meer geld, veel meer computer. Ik had het geluk een uitloopmodel op de kop te kunnen tikken bij ProWarehouse toen de nieuwe serie MBP net uit was. Dat is een uitstekend moment om te kopen!

Bijdrager
    jacogrinwis

Voor thuis heb ik een 23″ scherm het is vooral voor ondereweg.

Bijdrager
    deSpaanseRente

dan zou ik voor de macbook pro gaan.

Je hebt wel veel aan zo’n groter scherm.

Bijdrager
    NCK

Er zijn nog steeds uitloopmodellen hoor.

Ik vond er een voor €1699 op http://www.gcab.be/aanbiedingen.php

wat is nu het grote verschil met het nieuwe model dat €200 duurder is??
    2 gb geheugen en LED schermen en een 8x superdrive?

Zit er een andere grafische kaart in?

Bijdrager
    CalmCruiser

ik zou je adviseren om een MacBook te kopen want, je zegt het zelf al, deze is 64 bit. Let op dat je over een maand Leopard krijgt en je dan Native 64 bits OS kunt draaien. Je geeft zelf al aan dat je over een extern scherm beschikt, dan is de keus snel gemaakt. En je houd nog wat geld over voor een nieuw iPod of zoiets.

Bijdrager
    NCK

Koop een MacBook Pro in Amerika, dat is $1999 = €1.460,723 :evil:

Gaan de Apple producten in Europa ooit eens even duur worden als in Amerika?
    Het is echt een te groot verschil.

Inactief
    Anoniem

Ach… een MacBook Pro kost hier ook maar €1.439,28… mits je de juiste contacten hebt.:wink:

Bijdrager
    1984
    ”N!CK”

Koop een MacBook Pro in Amerika, dat is $1999 = €1.460,723 :evil:

Please note that your subtotal does not include sales tax or rebates. :?

Bijdrager
    NCK

Bwaaa, daar valt ook wel een mouw aan te passen. Doe alsof je de Laptop kocht in NL of Bel en je moet niks taxen betalen.

Bijdrager
    1984
    ”N!CK”

Bwaaa, daar valt ook wel een mouw aan te passen. Doe alsof je de Laptop kocht in NL of Bel en je moet niks taxen betalen.

Zo kan dat dus ook in NL…:?

MacBook Pro 15, 2.2GHz € 1.569,00:roll:

Alle prijzen zijn in euro’s en excl. 19% BTW :sealed:

Bijdrager
    .Arne

Als je al over een extern scherm beschikt, zou ik zeker voor de MacBook gaan. Voor onderweg is dit de ideale laptop. Lekker snel, compact en erg stevig. Bovendien is de MacBook 64 bit en heb je vrijwel geen grafische power nodig voor Photoshop. CS3 draait vooral op de processor(s) en dus zal je zelfs nog een extra duwtje in de rug krijgen bij de MacBook. :wink:

Bijdrager
    jacogrinwis

Erg bedank allemaal ik heb mijn keuze gemaakt een White Macbook 2.16Ghz, 2GB Ram en 200 GB Harddisk nu nog even 3 dagen wachten op de postbode:D

Bijdrager
    Nielso

Ik wil ook graag advies omtrent de topic titel.

Bij het aanschaffen van een tweedehands MacBook Pro, waar moet ik dan opletten. Wat zou er mis kunnen zijn met de MBP. Buitenkant spreekt voorzich en een dode pixel is ook zo gezien.

Ik ben namelijker eerder in staat om een apple 2ehands te kopen dan een PC (koop ik trouwens nooit meer) En de apple moet ook niet ouder zijn dan een jaar.

Dus als iemand tips waar ik op zou moeten letten dan hoor ik het graag.

Nielso

Bijdrager
    KR1275
    ”Zakske”

Ach… een MacBook Pro kost hier ook maar €1.439,28… mits je de juiste contacten hebt.:wink:

Oh??

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.