6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    MacBeer

QXP 7.0 – PS file printen?

Ik probeer iemand middels een filmpje te laten zien hoe je vanuit Quark X-Press een PDF maakt door een .PS file te printen en deze op Distiller te droppen.
    Maar ik heb (gelukkig) geen X-Press. Dus denk ik, laat ik de demo maar eens downloaden. Deze laat je 30 dagen lang ‘genieten’ van Quark X-Press. Prima voor deze demonstratie lijkt me.

Ding geinstalleerd en een bestand geopend. Ik kies ‘Print’ en wil ipv mijn HP Laserjet de optie ‘PS Printer’ kiezen om zo een .PS file aan te maken.
    Maar ik kan geen andere optie kiezen dan de HP Laserjet. Ook de ‘voeg printer toe’ optie in het andere printmenu geeft me geen mogelijkheid om een .PS bestand te printen.

Zie ik iets over het hoofd?

Bijdrager
    WOZ

Misschien heb je iets aan de documentation en voor-instellingen van de Ghent Group?
    linkje

Bijdrager
    MacBeer

Foei toch Beer! Als je eerst had gezocht dan had je dit topic gevonden! Gaat wel over Quark 6 maar het probleem is hetzelfde.

Dit topic mag op slot en naar de shredder!

Woz bedankt voor je reply. Die link kende ik nog niet… staat veel leuks op!

Moderator
    Poezenbeest

Wat dacht je van gewoon er op wijzen dat je vanuit QXP direct naar een PDF kan exporteren met een ingebouwde functie!

Deze is te vinden onder het Archief-menu en dan onder exporteer.

De optie dite jij voorstelt is misschien veiliger, maar wel tien keer zoveel werk!

Hulde aan QXP (zonder de discussie over die voorkeur te willen oplaaien)

Bijdrager
    MacBeer

Ah.. ik zie het…

Probleem is dat ik even moet demonstreren voor iemand hoe je vanuit Quark een PDF maakt. Die persoon heeft nog geen Quark 7.0 maar versie 6.5. Ik dacht dat deze export-funtie in versie 6.5 niet aanwezig was.

Vraagje: ik neem aan dat deze export-funtie in Quark niet de manier is om drukwerk-pdf’s te maken maar alleen scherm en print-PDF’s. Is dat juist?

Bijdrager
    WOZ

Correct. Dat is de ingebouwde manier van OSX. Niet die van Acrobat.
    Niet om te spammen maar als we het toch over cPDF ed hebben dan kun je misschien deze url ook doorgeven: Certified werken, DEEL 1: de werktekening als cPDF

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.