23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    Hansi2124

Quote-gedrag en meer

Beste gebruikers van OMT.

Als moderator erger ik mij al geruime tijd aan het soms bijzondere quote-gedrag van sommigen hier. Er wordt te pas en te onpas de quote-mogelijkheid toegepast. Enkele voorbeelden uit dit topic:

Of dit topic

Of dit topic:

Of dit topic:

Een hele lap tekst quoten die boven je staat en dan zelf maar 1 regeltje toevoegen…….. :sealed:

Er zijn nog veel meer voorbeelden de afgelopen tijd geweest, maar de meeste heb ik aangepast.

Het heeft alleen zin om iemand te quoten als de quote niet direct boven jouw reactie staat, óf dat je slechts een gedeelte (het belangrijkste waar het over gaat) van een vorige posting van iemand wil aanhalen.
    Het is onzinnig dus om te quoten op de manier zoals de afbeeldingen hierboven laten zien.

Ook worden veel topics geplaatst in het verkeerde subforum:

Gelukkig wordt er hard gewerkt aan een nieuwe indeling van de subforums, zodat men beter in staat zal zijn om het juiste subforum te kiezen.

Ook wordt te pas en te onpas de tag gebruikt, soms zelfs om een onderwerpregel helemaal in tags te verwoorden.

Wat heeft de tag hoofdpijn hier mee te maken? :slant:

Ik hoop dat men in het vervolg wat meer nadenkt als men hier een nieuw topic begint of reageert.
    Het geeft ons moderators minder werk om het forum leesbaar te houden. Onze dank zal groot zijn!
    :thumbsup:

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    Hansi2124

Je kan je eigen bericht altijd bewerken…..

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    KarelWillem

Weet je waar ik me aan erger?

Aan topics als dit.:lol:

Bijdrager
    Tempest

Wat mij eraan ergert is vooral bij grotere blokken gequote tekst, dat je er telkens over moet scrollen. Nutteloze ruimteverspilling die het makkelijk doorlezen van een topic onmogelijk maakt.

Bijdrager
    Hansi2124
    Meh1965 op 05 augustus 2011

Maar zou je eens uit willen leggen wat er voor nadeel / nadelen aan dat quoten zit? Of waarom je je er aan ergert? Als ik dat weet ben ik wellicht bereid meer moeite te doen;-)

Het is simpel:
    waarom verplicht je anderen tot het extra moeite doen om te kijken of in jouw quote iets anders staat dan wat er al boven staat?

Iemand quoten is meer moeite dan gewoon in het reactieveld typen. Heel veel postings komen gewoon onder de posting waar je antwoord op geeft, als je van te voren hebt gekeken of er niet iemand anders al een reactie daaronder heeft geplaatst.
    Is er ondertussen dat jij een reactie aan het typen bent, tóch een reactie bijgekomen, kan je je bericht bewerken en alsnog die ene regel toevoegen als quote in jouw reeds geplaatste bericht (zoals ik nu ondervind). Dus ik begrijp jouw uitleg niet.

Inactief
    Anoniem

Bijdrager
    Hansi2124

Ik denk dat je je niet wilt verplaatsen in het ‘leesplezier’ van anderen.
    Jouw goed recht, maar helaas gaat daarmee de echt belangrijke functie van het aanhalen van tekst verloren.

Edit:
    Aangezien ik mij hier toch aan blijf storen als moderator, zal ik blijven doorgaan om overtollige quotes te verwijderen. Ze hebben dus geen enkele toegevoegde waarde……

Inactief
    Anoniem

Geblokkeerd
    Anoniem
    Hansi2124 op 05 augustus 2011

Beste gebruikers van OMT.

Als moderator erger ik mij al geruime tijd aan het soms bijzondere quote-gedrag van sommigen hier. Er wordt te pas en te onpas de quote-mogelijkheid toegepast. Enkele voorbeelden uit dit topic:

Of dit topic

Ik vind dat quoten verduidelijkt waar je het over heb

Of dit topic:

Of dit topic:

Een hele lap tekst quoten die boven je staat en dan zelf maar 1 regeltje toevoegen…….. :sealed:

Er zijn nog veel meer voorbeelden de afgelopen tijd geweest, maar de meeste heb ik aangepast.

Het heeft alleen zin om iemand te quoten als de quote niet direct boven jouw reactie staat, óf dat je slechts een gedeelte (het belangrijkste waar het over gaat) van een vorige posting van iemand wil aanhalen.

Het is onzinnig dus om te quoten op de manier zoals de afbeeldingen hierboven laten zien.

Ook worden veel topics geplaatst in het verkeerde subforum:

Gelukkig wordt er hard gewerkt aan een nieuwe indeling van de subforums, zodat men beter in staat zal zijn om het juiste subforum te kiezen.

Ook wordt te pas en te onpas de tag gebruikt, soms zelfs om een onderwerpregel helemaal in tags te verwoorden.

Wat heeft de tag hoofdpijn hier mee te maken? :slant:

Ik hoop dat men in het vervolg wat meer nadenkt als men hier een nieuw topic begint of reageert.

Het geeft ons moderators minder werk om het forum leesbaar te houden. Onze dank zal groot zijn!

:thumbsup:

Bijdrager
    Hansi2124

Ik heb een hele duidelijke uitleg gegeven hierboven.

Bijdrager
    SunKeeper

Het is zeker vervelend, maar je komt over als je een zeur als je constant hetzelfde tekst als aanwijzing moet plaatsen dat mensen het niet moeten doen.

Daarom ben ik ook voorstander van een officiële handleiding, waarnaar makkelijker verwezen kan worden, net zoals de huisregels.

Nu lijkt het net alsof je zelf steeds voor mod aan het spelen bent, en de opmerkingen die dan volgen, geven ook niet direct aanleiding om dan daarna de aanwijzing te blijven geven.

Dus, beheer, pak dit als beginsel, dat lijkt me al een goed begin. Dan zo’n mooi knopje onderaan erbij, en de site is weer iets vollediger.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Persoonlijk heb ik er geen moeite mee als iemand het bovenstaande bericht quote.
    Waar ik WEL moeite mee heb is het feit dat enkele hardnekkige bugs er nog steeds niet uit lijken te zijn. Laten ze die nu eerst eens oplossen, dan praten we verder. :sealed:

Inactief
    Anoniem

Ik heb een hele duidelijke uitleg gegeven hierboven.

Als je dan te beroerd bent om er wat moeite voor te doen zoek je het maar lekker uit. Flapdrol.

Bijdrager
    Hansi2124

Ach, je laat je wel erg kennen hoor. Het is hier geen koffietent….. Beetje jammer, maar op deze manier komt wel je ware aard naar boven.

Geblokkeerd
    Anoniem

Twee woorden: Huilie Huilie

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik hou van dit soort fittie’s

Bijdrager
    Hansi2124

Ik merk dat bepaalde personen niet normaal in dit topic willen reageren, op het kinderlijke af…… Om het niet verder uit de hand te laten lopen sluit ik het, want dat was niet mijn opzet.

Inactief
    Anoniem

Ach, je laat je wel erg kennen hoor. Het is hier geen koffietent….. Beetje jammer, maar op deze manier komt wel je ware aard naar boven.

(…)

Bijdrager
    bartvdv

Hmm, een moderator heeft ingegrepen (hallelujah) en ik ben hier terechtgekomen.
    Mocht ik achterdochtig zijn, ik zou denken dat iemand mij wil uitrangeren.

Bijdrager
    MacKevin11

Edit:
    Aangezien ik mij hier toch aan blijf storen als moderator, zal ik blijven doorgaan om overtollige quotes te verwijderen. Ze hebben dus geen enkele toegevoegde waarde……

Haha nee en dat kost geen moeite.
    Jongens, waar zijn we mee bezig? Jezus…

Moderator
    Pete.Z

Reageren op twee jaar oude topics is zelden nuttig, overigens.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.