6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Laminar

Quota mailaccounts in Mail

Van mijn Gmail-account kan ik bij rechtsklik account > Toon accountinfo zowel grafisch als numeriek zien hoeveel ik van de accountopslagruimte in gebruik heb.
    Bij mijn iCloud-account is dat niet te zien. Vreemd! Oorzaak/oplossing?

PS. Hoe kan ik hier plaatjes meesturen in een bericht?

Bijdrager
    McPim

Omdat dat deel uitmaakt van je totale iCloud abonnement, zie hier. Plaatjes stuur je door op de plaatjes knop te klikken.

Bijdrager
    Riny Maas

In mail met control-klik op een van de postbussen kun je (onderaan) kiezen voor “Toon accountinfo”. In het volgend venster kun je dan van ieder account dat je in jouw mailprogramma hebt ingesteld zien wat de opslagcapaciteit is en ook hoeveel ruimte iedere postbus afzonderlijk in dat account gebruikt. Handig als je wilt zien welke postbussen je eens op moet ruimen!

Bijdrager
    McPim

Dat werkt dus niet bij een iCloud account Riny, had je de vraag wel gelezen…?

Bijdrager
    Laminar

Dank McPim!

Echter: dat je mail-account deel uitmaakt van je totale iCloud abonnement is geen goede reden om niet te laten zien hoeveel ruimte je mail-account in beslag neemt en hoeveel er nog beschikbaar is. Die gegevens zijn gewoon bekend.

Die plaatjes… shit, dat had ik natuurlijk zelf moeten vinden, sorry!

Bijdrager
    McPim

Mee eens laminar, dat zou mooier zijn. Je kunt het wel in systeemvoorkeuren -> iCloud zien. 😉

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.