9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    sytsew

QuicktimePRO: wrm 384×288?

Waarom maakt Quicktime Pro van ruw inkomende DV-PAL (firewire) een plaatje van 384×288 pixels?
    Ik verwachtte 768×576, gewoon net zo origineel als het andere bronmateriaal. QtP laat het nergens in zijn voorkeuren zien, of kijk ik eigens overheen?

Bijdrager
    Mogtje

Heeeyy

Kijk is wat je videocamera/videospeler/dvcam player uitspeeld in welk formaat, dus het kan aan verschillende factoren liggen… waar komt de bron materiaal vandaan, welk/wat voorn soort formaat camera, wat voorn formaat bandje, als je dat gecontroleerd heb kan je in quicktime ook nog opname structuren veranderen dat doe je door naar quicktime te gaan>Tabblad opname>videobron selecteren auto of de camera, geluid hetzelfde en > daaronder staat kwaliteit daarin staat als standaar formaat meestal mpeg 4 verander dat in apparaat structuur nu neemt hij de formaat over van de bron. Wat je ook kan proberen is in h.264 seleteren maar dat blijft net als mpeg 4 in 320 formaat en dat wil je niet dus Quicktime>Voorkeuren>Opname>Kwaliteit… Apparaatstructuur> klaar.. let wel op het is oncomprest dus als je bijv Hoog kwaliteit dv enz enz filmpje hebt dan kan het snel gaan in de aantal GB’s Succes

GrMogtje

Bijdrager
    sytsew

Ruw materiaal wz cameramateriaal; panasonic NV-GS200 (een oud 3ccd mini-DV modelletje), via firewire rechtstreeks in Qt, die ‘maakt’ er van (appeltje-i na openen):

Structuur: 16-bits Geheel getal (Little endian), Stereo, 32,000 kHz, DV, 720 x 576 (768 x 576), Miljoenen, (dat lijkt me allemaal normaal (bealve misschien de sample rate)

maarrr:

Normale grootte: 384 x 288 pixels, en
    Huidige grootte: 384 x 288 pixels (werkelijk)

rara wanneer is dat gebeurd? FCP herkent e files ook niet meer en weigert ze vrolijk te importeren.
    [/img]

Bijdrager
    Mogtje

Heeeyy,

Heb je de apparaat structuur aangevinkt in Quicktime???
    want ik kan dat er niet uithalen namenlijk want dat zou moeten werken
    jou video is 720 dus dan neemt quicktime 720 waar druk je op MPG4 of H264 dan krijg je het formaat wat 384 is…

Kan kloppen dat final cut het niet herkent want als hij ze niet herkent werkt het niet, in final cut zou je later gewoon de camera aan kunnen koppelen en dan op log en capture kunnen drukken gebruik als input DV cam en Firewire Basic met moet je even kijken als hij dan niet reageert druk dan op NON- Contraleble ofzoiets:P device….

probeer is het bovenste dan benedeste

groetjes MOGTJE

Bijdrager
    sytsew

wellicht ten overvloede: in Qt heb ik inderdaad de opname instelllingen staan op ‘apparaatstructuur’

Bijdrager
    sytsew

En het gaat om opnamen van gister, die ik nu in FCP wil editen. Op zich niet zo’n groot probleem om ze weer om te schrijven deze keer (opblazen dus), maar beetje jammer, was niet de bedoeling.

De camera maakt er niets anders van dan DV-pal, dat heb ik al gecheckt. Dus de vraag staat nog steeds.. waarom downconverting naar 384 x 288?

Bijdrager
    Mogtje

dan moet je niet moeilijk doen, ga naar final cut, dan log en capture check alls dan zou die het moeten doen weet ik zkr groetjes MOGTJE

Bijdrager
    sytsew
    ”Mogtje”

dan moet je niet moeilijk doen, ga naar final cut, dan log en capture check alls dan zou die het moeten doen weet ik zkr groetjes MOGTJE

ik snap je wel, maar jij mij niet denk ik. die opnamen zijn gister via Qtpro gemaakt, niet via tape. Ik heb nu dus niet veel aan FCP zolang de files niet dezelfde DV-pal blijken te worden als je van tape verwacht. Ik dacht aan harddiskrecording te doen, snapt u wel. :)

Bijdrager
    sytsew
    ”~;-)”

Als ik de specificaties van die camera zie, dan slaat hij het beeld niet op tape op, maar op een SD-kaart in MPEG-4 compressie, met een beeldverhouding van 320 x 240.

Klopt dat? In dat geval is het natuurlijk niet zo raar dat een en ander niet wil praten met FCP.

Dat is een mogelijkheid, maar die heb ik uit staan (doe ik wel met m’n telefoon ;)). Trouwens: dan zou ik toch ook mpg4 binnengekregen moeten hebben. Ik eb al even het enuutje doorgewerkt op zoek naar ‘video-out’ en iets van downconverting, maar alles lijkt gewoon DV, sp enzovoort.

we zoeken verder (terwijl Qt mijn files teugrekent naar wat het automatisch had moeten zijn)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.