10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    frenzy

Quicktimemovie naar Flashmovie en Flashplayer

Hallo.

Ik heb 3 vragen over Flash.
    1. Klopt het dat het standaardformaat van Flahvideo> .flv is of .swf ??
    2. Hoe zou het komen dat mijn computer de nieuwe zojuist door mij geinstalleerde Flashplayer 9
    niet wil zien en alleen de ‘oude’ Flashplayer 7 ziet>
    3. Ik kan vanuit QTpro mijn fims niet als Flashfilm bewaren. Volgens de topics op dit forum zou dit wel moeten kunnen….
    Ik gebruik nu het programma VisualHub. En die schijft QT films weg als Flash .swf. Klopt dat wel?

groet F.

Inactief
    Anoniem

Flash Video is .flv en de “gewone” Flash is .swf. QTPro kan converteren naar .flv als je Studio 8 van Macromedia hebt. Je kunt eventueel een trial downloaden, daarmee kan het ook. Flash Video moet dus altijd .flv zijn, .swf is niet goed.

Bijdrager
    kempovic

correct.

de .flv is het flash video bestand. als je die later wil gaan verwerken in een website zul je er een .swf voor moeten maken die de player van je video bevat, samen zorgen ze voor een goede vertoning op het web.

volgens mij kan je in visual hub ook kiezen voor flv, maar daar kan ik naast zitten.

Bijdrager
    acb

Dat is correct Kermperman!

Inactief
    Anoniem

Overzichtje wat wel en niet kan met iSquint en z’n grote broer VisualHub.

Damn… lijk wel een spammer. :innocent:

Bijdrager
    acb

Heb mijn registratie code nog niet binnen maar visual hub is echt de bom!

Bijdrager
    frenzy

VisualHub is echt bijzonder.
    Een paar dingen vallen op:
    Een film van ca. 430 mb (2 min..) vanuit Quicktime zelf ge├źxporteerd naar iPod
    wordt een .m4v bestand van 23 mb.
    Dezelfde film van 430 mb. geconverteerd naar iPod met VisualHub wordt een .mp4 bestand
    van maar 5 mb! De beidde films doen in kwaliteit niet voor elkaar onder.

Waar je wel op moet letten is of geluid en beeld synchroon blijven.
    Onder advanced kun je het beste Force Quicktime decoding aanvinken.

Als ik een flashfilm op een website wil plaatsen.
    Moet het dan het .flv of het .swf bestand zijn?

Blijf ik nog zitten met die Flash player 9. Ondanks dat die door mij gedownload is en geïnstalleerd
    kan ik deze niet gebruiken. Als ik ctrl indruk en Open met kies wordt alleen de oude player gezien.

Bijdrager
    sally
    ”frenzy”

Als ik een flashfilm op een website wil plaatsen.
    Moet het dan het .flv of het .swf bestand zijn?

Een player in een swf die de “video” flv kan (laden) laten spelen.

Bijdrager
    frenzy

Verklaar u nader svp.

Bijdrager
    sally

In recente versies van Flash krijg je components voor het afspelen van flashvideo flv
    Je publiceert dus zowel een swf met daarin een player die middels progressive download een video (flv) van vrijwel ongelimiteerde size kan afspelen, en de betreffende flv die dus pas geladen wordt op het moment dat de gebruiker dat wil.
    Video in een swf publiceren kan ook maar dat levert onhandelbaar traagladende websites op.

Er zijn meer mogelijkheden. ‘Flashvideo op het internet publiceren’ is een onderwerp dat wel wat studie vraagt:

http://www.adobe.com/devnet/flash/articles/video_guide_03.html

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.