7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Teunis IV

Quicktime/iTunes ac3 passthrough werkt niet meer in Mac OSX 10.6.7?

Sinds de update naar Mac OSX 10.6.7 kan ik in iTunes/QuickTime geen m4v-video’s meer afspelen met gebruik van het ac3-geluidsspoor. In 10.6.6 werkte dit nog prima. Zijn er meer mensen die hier nu last van hebben (heeft dit met de update te maken) of is er bij mij iets mis?

Bijdrager
    Loewie

Je bent niet de enige met dit probleem…:sad:
    Ik heb ergens anders gelezen dat het niet aan Mac OS X ligt maar aan iTunes! Dus ik ben nu naar iTunes 10.2 aan het zoeken in de hoop dat die het dan weer doet.

Wat ik dan weer wel gek vind is dat een film die ik net heb toegevoegd nadat ik hem heb geconverteerd met de Elgato Turbo.264 HD en Subler voor de ondertiteling het wel doet met AC3!!! Dus waarom die het wel doet is mij ook een raadsel…:confused:

Bijdrager
    Teunis IV

Hier meer hierover…

Bijdrager
    Loewie

Als je de bestanden opnieuw in iTunes zet doen ze het weer gewoon:lol:

Bijdrager
    Teunis IV

Helaas biedt dit bij mij geen soelaas…:cry:

Het probleem zit bij mij waarschijnlijk dieper dan alleen in iTunes. Wanneer ik de bestanden in Quicktime X afspeel worden de ac3-sporen zelfs compleet genegeerd (d.w.z. in Quicktime kan ik nu niet meer kiezen voor weergave van het ac3-spoor terwijl dat in 10.6.6 wel kon).
    In bv. VLC werkt het uiteraard nog wel allemaal maar ik zou graag alles gewoon vanuit iTunes willen beheren/afspelen met optische digitale doorgave naar de receiver (in surround), zoals ik gewend was te doen. Ik hoop toch dat ze dit gaan fixen.

Bijdrager
    Teunis IV

Het lijkt inderdaad een bug in OS X 10.6.7.

Bijdrager
    Teunis IV

Voor het geval anderen nog met deze vraag zitten: Perian verwijderd… En… het blijkt gefixt. Versterker geeft keurig netjes meerkanaalsgeluid aan.:grin:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.