3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Undaunted

Quicktime X muisbug

Hi,

Ik heb al sinds de eerste versie van Lioin last van een vervelende bug in Quicktime X. Als ik twee bestanden open heb staan en ik probeer te wisselen tussen de beide bestanden, dan gebeurt er het volgende:

Klik 1:
    Focus verspringt naar andere file.

Klik 2:
    Bestand speelt en en stopt onmiddellijk. (Aan, Uit)

Klik 3:
    Nu pas kan ik het bestand beluisteren.

Ik doe het niet anders dan voorheen. Ik klik direct op de play knop van een ander venster, en ik moet dus 3x klikken voordat ik m’n bestand kan afspelen.

Eveneens als ik de focus even van Quicktime af heb en ik wil de file weer afzetten dan moet ik ook weer drie keer klikken. Bij de tweede klik gaat het bestand even op stop om vervolgens direct weer door te spelen.

Op de laptop van m’n vriendin (ook Lion) werkt het wel. Al moet je daar 2x klikken ipv 3x. In Quicktime 7 werkt alles nog gewoon met 1 klik. Je drukt op de play button en de focus wissel + afspelen vindt gelijktijdig plaats. Waarom kan dat niet in Quicktime X? Ik heb er nog geen topic over kunnen vinden, maar er zullen toch wel meer mensen zijn die zich hier aan irriteren?

Ik zou heel graag willen dat het weer met 1 klik zou werken.

Bijdrager
    Mr_SubD

QuickTime X is het grootste bagger product dat Apple ooit gelanceerd heeft.
    Gewoon de QT X Player deleten, en de QT7 player gebruiken.
    Als het goed is zit die nog in je “Utilities” folder. (Hulpprogramma’s)

Bijdrager
    Undaunted

Gebruik ik ook nog, vooral vanwege de pro functies.

Probleem zit niet alleen in Quicktime X, soms kan ik ook vensters van andere programma’s bijv. niet minimaliseren of sluiten door op de rood/geel/groene buttons te drukken. dan moet ik eerst elders in het venster klikken (zodat er focus is) en dan pas reageert OSX. Bloedirritant, voor lion nog niet eerder gezien.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.