8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    G4

Quicktime VR Panorama

Voor mijn website heb ik met Sticher een 360 graden panorama gemaakt. Met Quicktime geen problemen maar ik zou dit panorama graag met Java vertonen zodat bezoekers niet de Quicktime plugin hoeven te downloaden.

Hoe krijg ik mijn quicktime filmpje in Java vertoond?

Bijdrager
    Pink Grapefruit

Joh, dan hebben mensen Java nodig op hun computer.
    QuickTime is een 10MB installatie, Java gaat al snel richting de 80 ofzo…. Je lost er niks mee op.
    Op PC’s is Java niet standaard geinstalleerd, op een Mac wel. Maar daar is QT ook altijd op geinstalleerd. Ik denk dat er ondertussen meer PC’s zijn met QuickTime dan met Java!!

Bijdrager
    G4
    ”Pink

Joh, dan hebben mensen Java nodig op hun computer.
    QuickTime is een 10MB installatie, Java gaat al snel richting de 80 ofzo…. Je lost er niks mee op.
    Op PC’s is Java niet standaard geinstalleerd, op een Mac wel. Maar daar is QT ook altijd op geinstalleerd. Ik denk dat er ondertussen meer PC’s zijn met QuickTime dan met Java!!

Zoals ik het heb begrepen is de Java vertoning browser afhankelijk en deze zorgt voor de vertoning. Er hoeft dus niet apart Java te worden geinstalleerd ongeacht het platform.

Moderator
    unSOUND

Maar Java moet net als een shockwave een plugin in de browser zetten… en die zul je toch eerst moeten installeren…

Bijdrager
    benj1989

yeb zo zit het, pc’s hebben standaard geen java en dus moet je, zelf voor browservertoningen, jvm installeren….
    Volgens mij zijn er inderdaad meer pcs met qt dan java, ik denk dat bijna alle pc qt hebben, dus np: laat gewoon hoe het is;)

Bijdrager
    Pink Grapefruit

Nee, ik ben bang dat dat niet het geval is. Java zal gewoon geinstalleerd moeten zijn. Of bedoel je een Javascript/DHTML oplossing? Maar misschien dat er wel een oplossing in Flash mogelijk is. Dat heeft vrijwel iedereen.

Bijdrager
    Macinspire

Ook niet waar, java, flash en QT moeten allemaal worden geinstalleerd wanneer je een leeg systeem hebt. Dus je zult gewoon een keuze moeten maken tussen deze drie…

Bijdrager
    Sunneh

Persoonlijk ben ik voor Quicktime:

Meeste mensen beginnen er toch al ooit aan.. dus downloaden is niet altijd nodig. Java daarentegen hebben de vooral windows xp Home mensen NIET geinstaleerd. Die kunnen ze weer appart downloaden via Windows Update *dat het niet altijd goed doet…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.