10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Dylan

Quicktime Video op internet WIN/OSX

Goedemorge beste forumleden…..

Gisterenavond was ik thuis op m’n allermooiste iMac G5 bezig om wat video van internet op te slaan.
    Heb er Quicktime Pro voor aangeschaft en dacht “nu is het voor elkaar, nu kan alles”:D . Was op de videosite van de Arctic Monkeys aan het kijken en wilde daar een videoclip opslaan. Deze was in Quicktime formaat maar het lukte steeds maar niet. Ik kon die knop rechtsonderin Quicktime ook niet zien waarmee je normaal gesproken kunt opslaan. Kom ik vanmorgen op m’n werk, waar zo’n stoffige windhoos computer staat, ga naar dezelfde site en wat zie ik daar………… een saveknop onder de video:x . Kan iemand mij uitleggen hoe dat zit? En hoe ik het thuis ook voor elkaar kan krijgen.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    So Klear

Mijn vader had dit probleem eerst ook. Wisten niet hoe het op te lossen…

Bijdrager
    Erik Joling

Als bedoelt:
    http://www.dominorecordco.com/site/index.php?page=multimedia&artistID=209&view=videos
    dan gaat het bij mij probleemloos.
    Ik heb bij When the sun goes down op » Watch video? geklikt en dan » Quicktime video – 512k geklikt. Wachten tot het balkje helemaal volgelopen is (dus de film geladen) en dan kan je op dat knopje rechtsonder op bewaar QuickTime-film klikken. Een 22,3MB groot bestand.
    Leuke muziek trouwens.

Bijdrager
    Dylan

Ja, de muziek is tegek. Maar waarom lukt het bij jou wel en bij mij niet?
    Hier op de windhoos is het ook geen probleem. Het gaat mij om de clip van “view from the afternoon”
    Heb jij nog ideeen?

Bijdrager
    sally

Straks weer thuis gaat het jou ook lukken. Er is niets bijzonders mee (niet beveiligd). Mooi clipje!
    (QuickTime Pro wel ontsloten, toch?)

Bijdrager
    Dylan

Ja, heb gisteren ook al video geexporteerd met Quicktime Pro dus dat werkt. Maar ik kan de “save as” knop niet zien in safari. Dus, hoe kan ik h’m dan opslaan?

Bijdrager
    ronaba

Probeer als je thuis bent vanavond de tip van Erik Joling. Mocht het je niet lukken laat het me dan weten. Heb het filmpje hier wel voor je.

Bijdrager
    Avensys

Zorg dat quicktime ook daadwerkelijk aan staat. Niet alleen de webplugin, maar ook het programma. Een beetje door laten bufferen kan ook wonderen doen.

Bijdrager
    Dylan

Allemaal bedankt voor de reacties. Heb ze allemaal geprobeerd maar helaas niet gelukt.
    Kan nergens de save knop vinden……..
    Zie hier: http://forum.macosx.nl/album_page.php?pic_id=13092

Toch bedankt voor jullie moeite

Bijdrager
    Dylan

JA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ontdekt.
    Systeemvoorkeuren – Quicktime – Geavanceerd – Koiskmodus.

En opgelost!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.