8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    pinkie

Quicktime venster in Keynote ’09 Opgelost

Ik heb een geluidsfragment waarvan het belangrijk is dat ik kan laten zien dat het een loop is. Dat kan natuurlijk door het in QuickTime af te spelen maar ik wil dat graag in een Keynote ’09 presentatie laten zien. Wanneer ik het fragment gewoon importeer krijg ik het standaard luidsprekertje en tijdens het afspelen van de presentatie zie je dus niets. Hoe kan ik nou het QuickTime venster in een Keynote ’09 presentatie laten zien? Of, indien dit niet kan, hebben jullie andere ideeĆ«n om dit in een presentatie te integreren?

Bijdrager
    St. Mobbs

Als ik een QuickTime filmpje vanuit Finder in de Keynote-slide sleep dan gaat alles precies zoals jij het wilt.

En wanneer ik de presentatie afspeel begint het filmpje gelijk af te spelen. Dit laatste kun je trouwens ook zo instellen dat het later pas begint. Of je kunt een pagina maken met alleen een filmpje.

Wat ik denk dat het met importeren niet lukt en dat je vanuit Finder het filmpje gewoon in de keynote-slide moet slepen.

PS: als het een fragment is: maak er even een apart filmpje van. En als je verstandig bent sluit je de film bij de presentatie in. Zodat je het ook op een andere Mac af kunt spelen waar die film niet opstaat.

Bijdrager
    pinkie

Bedankt voor je reactie maar het gaat hier om een MP3 bestand en niet om een filmpje. Ik wil in de presentatie kunnen aten zien dat dat bestand in een loop draait. Vandaar dat ik dacht aan een QuickTime venster. Overigens lukt films importeren heel erg goed in Keynote.

Bijdrager
    IJurriaan

Dus gelukt….

Vet UK vlaggetje :)

Bijdrager
    pinkie

Nee, want ik wil geen film importeren maar een geluidsfragment dat ik in een QuickTime venster wil laten zien. Het is dat QuickTime venster dat ik in de presentatie wil terwijl het geluidsfragment speelt.

Bijdrager
    IJurriaan

Zit op het moment niet op een Mac:cry: Maar ik weet het misschien:roll:

Bijdrager
    pinkie

Nou maak je me nieuwsgierig :bigsmile:

Bijdrager
    pinkie

Ik heb een opname van mijn monitor gemaakt met SnapzPro en dat als .mov opgeslagen en in de presentatie gezet, gesynct met het geluidsfragment en ik ben helemaal gelukkig.

@iJurriaan, bedankt voor het meedenken en als je nog een andere suggestie hebt blijf ik geĆÆnteresseerd.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.