4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Vin

Quicktime schalen in safari

hallo, als ik in safari een quicktime filmpje bekijk kan ik deze niet groter schalen en dat is echt irritant! weet iemand hoe ik dat wel voor elkaar kan krijgen? Ik heb al gezocht maar kon er niets over vinden… alvast bedankt!

Bijdrager
    XeQtoR

Voor zover ik weet is het ook niet mogelijk om dat te doen. :cry: Volgens mijn beperkte kennis natuurlijk.

Een trukje die ik hiervoor gebruik is de “Zoom” functie onder Universele Toegang (bij Systeemvoorkeuren) Zo vergroot ik gewoon m’n volledige scherm en plaats het filmpje in het midden van het scherm. Quicktime movie bekeken… even weer uitzoomen en je kan weer netjes verder.

(PS: de sneltoetsen komen hier goed van pas)

Bijdrager
    Vin

oh oke! dat zoomen zou wel eens handig kunnen zijn! maar gaat de kwaliteit dan niet enorm achteruit??

Bijdrager
    PietjePuk

Bij mijn iMac komt er altijd een appart Quicktime venster tevoorschijn als ik filmpjes online bekijk. Dat kan ik dan altijd schalen zoals ik wil (met wat kwaliteitsverlies tot gevolg natuurlijk). Alleen weet ik niet hoe dit gebeurd is. Op mijn MBP is het alleszins zoals ‘het moet zijn’. Mss dat iemand een antwoord weet wrm dit zo is gekomen. Dan ben jij er ook wat mee.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.