13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    acb

Quicktime rotzooi?

”zikdishZ”

Uitleg waarom bepaalde filmpjes niet werken:

Bij een standaard installatie van windows xp wordt windows media player geinstalleerd. Bij deze media player komen een aantal codecs. Helaas worden er een aantal codecs niet mee geinstalleerd. De mooiste en schoonste oplossing is door deze codecs handmatig te installeren. Zodoende kan elke applicatie gebruik maken van deze codecs. Je moet het zien als potje met codecs, waar alle programma’s uit kunnen pakken.

Persoonlijk vind ik “FDDSHOW” een mooi alternatief op alle codecs handmatig installeren, dit is een open-source project gehost op SourceForge. Deze codec kan alle filmpjes die encoded zijn met open source encoders decoderen.

Soms kom je ook nog quicktime filmpjes tegen. Het is niet aan te raden Quicktime te installeren, deze heeft een eigen player en installeert een hoop rommel. Ook hier is een open-source alternatief voor: Quicktime Alternative. Enkel de codec, geen troep:)

Kort door de bocht: Om alle filmpjes in Windows Media Player te laten werken installeer je FDDSHOW

LINKS:

Quicktime alternative:
    http://www.codecguide.com/download_qt.htm

FDDSHOW win32:
    http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=53761&package_id=59355&release_id=274595

Wat is hier waar van?

Moderator
    unSOUND

QuickTime installeert net als een hoop andere programma’s onder Windows speciale extra’s, zoals pictogrammen in de Windows Taakbalk. Dit is echter allemaal gewoon uit te zetten, als je gewoon even de handleiding leest. Maar veel mensen doen dat niet, en ergeren zich vervolgens dat ze iets niet snappen… tja, tegen koppigheid is nog steeds geen medicijn…

Bijdrager
    jspr
    ”zikdishZ”

Om alle filmpjes in Windows Media Player te laten werken

Nee, WMP is een top programma :sealed:

Inactief
    Anoniem

Wat natuurlijk wel een feit is dat QuickTime op Windows lang niet zo lekker loopt als op een Mac… net zoals WMP voor geen meter op een Apple werkt, maar wel op Windows. Langs de andere kant moeten ze niet zeuren… de beste oplossing die op beide platformen werkt is nog steeds QuickTime.

Bijdrager
    TijhofGraphics

Behalve dat QT bij luie mensen allemaal extra icoontjes e.d. instaleerd. QuickTime graait toch net als andere programma’s ook ut dat systemwide-code-potje (Op een Mac!)? Of heeft QuickTime een eigen codec-potje ?

In dat geval is QuickTime niet handig. Ik gebruik sowieso alleen QuickTime dus ik instaleer de codec sowieso in de QuickTime, maar als QuickTime niet uit de systemwide-codec-pot kan graaien betekend dat dat als ik een andere speler heb ik alle codecs opnieuw moet instaleren.

Moderator
    unSOUND
    ”TijhofGraphics”

QuickTime graait toch net als andere programma’s ook uit dat systemwide-code-potje ( Op een Mac ) ?

Juist andersom. Het hele systeem graait uit QuickTime’s potje. QuickTime regelt alles. Op het moment dat het systeem, of een ander programma berekeningen moet doen die met video te maken hebben wordt QuickTime daar op de achtergrond voor gebruikt.

Bijdrager
    Gloaming

Juist, dus Hail Quicktime and death to WMP de hoer onder de mediaplayers.

Bijdrager
    de mossel
    ”Borderline

Juist, dus Hail Quicktime and death to WMP de hoer onder de mediaplayers.

Kijk das nog eens krasse taal!!!!

Moderator
    unSOUND

Punt is dat ( zoals Zakske al zegt ) de rollen op Windows PC’s precies omgedraaid zijn. QuickTime loopt onder Windows even slecht als dat WMP onder OS X draait. Dat Windows gebruikers dus liever geen QuickTime gebruiken is dan ook niet zo verwonderlijk…

Bijdrager
    hobbes2210

Ik blijf het raar vinden dat als je op de Windoze PC Quicktime will installeren, dan moet je iTunes mee installeren……
    (Maar hee, we werken gelukkig op een mac:-) )

Moderator
    unSOUND

Dat is niet waar hoor, er is gewoon een Stand-alone installer van QuickTime…

http://www.apple.com/quicktime/download/win.html

Bijdrager
    lowfi

iTunes op een windows computer is trouwens ook kut. Weer een reden om een mac te kopen dus ;P

Inactief
    Anoniem

Ben het eens met unSOUND… alleen wil ik wel vermelden dan QuickTime voor de pc tenminste up-to-date is. WMP for Mac is al een hele tijd dood en de Flip4Mac plug-in ondersteunt maximaal WMP 9-materiaal (denk ik).

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.