8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    MacBlade

Quicktime probleem met IMX 625/50

Zijn er problemen bekend met Quicktime en IMX 625/50 codec

Als ik een project wegschrijf uit FCP naar een selfcontainend quicktime movie blijkt dit bestand op een of andere manier kapot.
    Kopieren naar een ander disk lukt niet of nauwelijks en als het al lukt is het niet meer te openen.
    Het bestand zoekt dan naar allerlei .mov bestanden bij het openen.
    Ook in compressor trekken om naar mpg te schrijven geeft problemen, de audio lukt wel maar video blijft hangen.

Ik werk met FCP 6.03 maar ook 6.05 geeft dit probleem. Quicktime versie 7.5

Bijdrager
    menu

Is het bestand ook kapot als je het naar een ander formaat wegschrijft? Bijvoorbeeld quicktime foto-jpeg op 90%?
    Als dit goed gaat dan ligt het niet aan FCP.

Bijdrager
    MacBlade

Nee heb ik niet geprobeerd want het is eigenlijk voor broadcast en ik wil de hoogste kwaliteit houden.
    Wegschrijven naar een ander codec gaat volgens mij weer verlies geven.
    Ik ga het overigens wel proberen.
    Wat zou een codec zijn met het minste verlies?

Bijdrager
    1234

Nooit problemen met die codec.

Maar tip van menu kan opheldering geven, als het bestand ook niet werkt met een andere export dan kun je de codec uitsluiten als oorzaak

Bijdrager
    1234

las nog een keer je post.
    Dat zoeken naar componenten van de film betekend dat fcp moeite heeft met het vinden van het pad van onderdelen.

Ik heb dat wel eens gehad toen ik niet heel secuur werkte met dingen goed oplsaan.

Ik had toen clips en vormgeving van verschillende projecten op verschillende schijven in een film gezet door gewoon te slepen en te kopieren.
    In principe moet dit wel kunnen, maar soms geeft het errors.
    Ik zou proberen je project te consolideren.

Bijdrager
    MacBlade

Alle bestand staan op een externe disk en worden ook van die disk gebruikt, dus ik hou alles bij elkaar.
    Alleen het wegschrijven naar een Quicktime mov doe ik op een andere schijf.
    Zou daar het probleem dan zitten?
    Overigens heb ik dit altijd zo gedaan; lezen van de één disk . schrijven naar de andere en heb nooit problemen ondervonden.

Bijdrager
    menu

De codec zonder verlies is NONE, maar die levert idioot grote bestanden.
    Probeer eens via compressor te exporteren naar IMX

Bijdrager
    MacBlade

Tijdens het wegschrijven naar een andere codec (Prores) verscheen de melding “kan .mov niet openen”. (welke ik eerst niet heb gezien)
    Het vreemde was echter dat FCP gewoon bleef doorschrijven.
    Daar het aan het begin van de sequence was heb ik de eerste 5 clips gerelinkt.
    Nu krijg ik die melding niet meer en kan ik de IMX quicktime weer gwoon openen en exporteren in Compressor naar MPEG.

Heel vreemd dat ondanks een “kapot” clipje, FCP gewoon de sequence doorschreef. Afspelen op de tijdlijn was ook geen probleem.
    Het lijkt nu dus opgelost.
    Bedankt voor het meedenken!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.