10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Gans

Quicktime Pro moet opnieuw gekocht voor versie 7.0

Zojuist is via softwareupdate de nieuwe versie van Quicktime (7.0) uitgekomen. Ik heb hem direct geïnstalleerd, maar nu blijkt dat ik Quicktime Pro, die ik al had aangeschaft opnieuw moet kopen. Fullscreen afpelen gaat dus nu niet meer. Als je dus gehecht bent aan je fullscreen weergave en niet perse nieuwe codecs moet kunnen afspelen: installeer niet!!!!

Bijdrager
    Robert de Groot

Is toch allang bekend? Ik houd het lekker op QT6 Pro :D

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Dit gebeurt elke keer als er een nieuwe versie van QT uitkomt, je QT pro serienummer is dan waardeloos geworden.

Bijdrager
    Gans

Helaas is de Applestore compleet down en is het dus niet mogelijk ook maar iets te kopen. Iedere keer als je op een link drukt krijg je een Bad Request error-scherm, of nog mooier een heel groot groen “Pardon!”

Bijdrager
    wjgmspeedy

Ik begrijp niet waarom Apple zijn OS niet een tientje duurder maakt en dan QTPro standaard maakt. Vooral omdat serials voor QT nou niet bepaald moelijk te vinden zijn.

Bijdrager
    error

Plus… fullscreen afspelen in de gratis player zou nu toch wel eens mogen. Alle overige mediaspelers hebben standaard fullscreen.

Een upgrade prijs voor QT 6 eigenaren zou ook vriendelijk zijn… maar goed, vooruitgang mag wel wat kosten.

Ik maar denken dat QuickTime 7 een Tiger-only update was… maar dus ook voor 10.3.9

Bijdrager
    iljitsch

Als je je bestaande Quicktime Player even in een aparte directory dumpt blijft die na de update werken in Pro-stand, en zo te zien met ondersteuning van minstens een deel van de nieuwe codecs. Dan heb je dus de keuze uit QP7 met alle nieuwe player-features zonder pro of QP6 zoals voorheen wel pro.[/img]

Bijdrager
    rvanheukelum

Het blijft vreemd … laatst wilde ik van Adobe CS naar CS2 upgraden, moest ik zomaar betalen!!! :wink:

Bijdrager
    iljitsch

Het verschil is alleen dat je niet echt de keus hebt of je wel je quicktime player wilt upgraden als je naar tiger gaat…

Bijdrager
    wjgmspeedy

Soms heb ik de indruk dat de keuze van een softwarebedrijf om een nieuwe versie een update (gratis) dan wel update (betaald) te noemen enigszins willekeurig is. Van die Adobe CS2 upgrade heb ik begrepen (correct me if I’m wrong) dat CS nog vol bugs zit. In plaats van die bugs te fixen voor mensen die al betaald hebben, gooit men een nieuwe versie op de markt waarvoor je moet dokken.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.