18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    ChrisMax

QuickTime Pro installeren

Ik wil graag QuickTime Pro installeren maar ik krijg deze melding: ‘QuickTime kan niet worden geinstalleerd op deze schijf omdat QuickTime X al is geinstalleerd. Gebruik Software Update om de juiste versie van QuickTime voor uw Mac te installeren.
    Dus wat doe ik: ik gooi QuickTime er gewoon af met Appzapper en weg ermee. Probeer daarna QuickTime Pro te installeren maar nee hoor zelfde melding..
    Iemand oplossing, bedankt?

Bijdrager
    Dr. Maddox

Quictime Pro staat toch gewoon als Quictime7 in je programma map? Daar hoef je niks voor te installeren. Hooguit een serial invullen om Pro te activeren.

Moderator
    Mac Daddy

Quicktime doet meer dan alleen maar een media spelertje zijn. Het programma zomaar verwijderen is dus niet zo slim.

Als jij in Leopard QT Pro had, dan wordt deze bij de update naar SL inderdaad mee geïnstalleerd.
    Als je QT Pro nog niet had, dan kan dat volgens mij niet. Maar met QT X kan je toch alles wat Pro ook kan of mis je bepaalde dingen?

Bijdrager
    Afroman

Quicktime X kan het scherm opnemen en zo, maar met Quicktime Pro kan je nog meer. Zoals Podcasts maken, exporteren naar diverse extensies.

Moderator
    Mac Daddy

Ik dacht dat QT X, Pro geheel verving, dus ook de export functies. Blijkbaar niet dus.
    Maar dat de edit functies niet zo fijn zijn en sommige mensen nog 7 nodig hebben voor bepaalde doeleinden en het daarom nog werd meegeleverd.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Het blijft een vaag verhaal. Ik denk dat Quicktime snel een update krijgt. Dit slaat natuurlijk als een tang op een varken!

Bijdrager
    katteman

Via de install DVD van Snow Leopard bij optional installs vind je QT 7.
    Die word dan in de map hulpprogamma’s geplaatst.

Bijdrager
    Buzz

De uitleg bij het vage verhaal over QuickTime X is te vinden in John Siracusa’s Snow Leopard review.

Bijdrager
    1984

QuickTime Player 7 installeren op Mac OS X v10.6 Snow Leopard

Mac OS X v10.6 Snow Leopard wordt geleverd met QuickTime X dat een nieuwe QuickTime Player bevat. Deze beschikt over een duidelijke en overzichtelijke interface, deelt eenvoudig media en heeft flexibele opnamefuncties.

Een Snow Leopard-compatibele versie van QuickTime Player 7 is indien nodig ook beschikbaar voor gebruik met oudere media of met bestaande AppleScript-takenreeksen. QuickTime Player 7 kan worden gebruikt voor het afspelen van indelingen zoals QTVR, interactieve QuickTime Movies, en MIDI-bestanden. Bovendien worden ook QuickTime 7 Pro-registratiecodes ondersteund voor toegang tot de functionaliteit van QuickTime Pro.

Bijdrager
    Johnyw

Ik wou hier even op inpikken.
    Ik heb alleen de quicktime player 10 op mijn mac.
    De 7 pro lukt ook niet en ergens een registratienummer invoeren kan ook niet?
    Hoe moet dat dan?

Bijdrager
    Afroman

Dat kan enkel met Quciktime 7.

Bijdrager
    1984

QuickTime Player 7 installeren op Mac OS X v10.6 Snow Leopard
    http://support.apple.com/kb/ht3678?viewlocale=nl_NL&locale=nl_NL

Bijdrager
    Pieterr

Je kunt QuickTime Player 7 installeren door een .MIDI file af te spelen.:lol:

OS X zal dan QT7 gaan downloaden en installeren. QT7 staat ook op de SL DVD, maar een .MIDI afspelen gaat sneller dan die DVD tevoorschijn toveren.

PS En .MIDI files vind je in overvloed op het internet.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Ik was even bang voor een link naar een website met ‘Alle duiven op de dam’ als achtergrondmuziek!:grin:

Bijdrager
    Johnyw

Hey Pieterr,
    Bedankt, das een goeie , kende ik niet, maar het is prima gelukt:)

Bijdrager
    Xcode

Je bent een held Pieterr!

Ik wil trouwens je uitleg nog even nuanceren: je moet de .midi-file wel op je Mac hebben staan (al dan niet gedownload)… .midi-files spelen namelijk prima af in Safari.

Bijdrager
    ChrisMax

Bedankt voor alle reacties, super! Ik ben er uit en heb nu QuickTime Pro:)

Bijdrager
    eventjes

Thanx Pieterr!!!!!!!

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.