5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Ken

Quicktime preview Finder

Hoi, ik heb een klein Finder-probleempje. Wanneer ik een filmpje aanklik (in kolomweergave), komt er rechts geen voorbeeld meer te staan, en krijg ik een foutmelding van Quicktime (Er ontbreekt QuickTime-software die nodig is om deze bewerking te kunnen uitvoeren. Deze is helaas niet beschikbaar op de QuickTime-server.). Het probleem is, dat het zo’n 10sec duurt voor deze melding verschijnt, en mij dus redelijk irriteert. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? QuickTime is reeds geïnstalleerd…

Moderator
    Night

helaas, Quicktime probeert eerst alle mogelijkheden uit om dit bestand tóch te kunnen lezen. De enige oplossing is om het bestand te selecteren, dan :apple: -i en bij ‘openen in’ en dan een programma te kiezen dat ofwel helemáál niets met het bestand kan ofwel het bestand wèl kan openen, zoals VLC.

Bijdrager
    awesomemac

Heb je niet per ongeluk QT geïnstalleerd en gekozen voor minimum? Dat had ik een keer. Per ongeluk minimum gekozen en kreeg ook steeds rare meldingen.

Bijdrager
    Sad

Quicktime is niet in staat om alle codecs af te spelen. Dit probleem hou je en er is niets aan te doen. Ik zelf vind dit 1 van de slechtste eigenschappen van de Finder.

Eigenlijk moet je kunnen instellen dat QuickTime helemaal niet steeds op de “server” gaat kijken. Hij heeft bij mij in 3 jaaar tijd nog nooit gezegd “hee verhip! de software staat inderdaad op de server en ik ga nu iets voor je downloaden zodat het werkt!”

Kortom: Apple doe er iets aan.

Bijdrager
    Ken

Dus eigenlijk valt er gewoon niets aan te doen…
    Toch bedankt hè.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.