14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Barry408

Quicktime Player

Een lastig probleempje dmv mp3 afspelen Quicktime

misschien weet iemand hier een oplossing voor.
    Wanneer ik een lijst met tracks achter elkaar heb zou het prettig zijn als quicktime automatisch
    overspringt (als het nummer is afgelopen) naar een volgend nummer, een soort van ‘autoplay’
    helaas gebeurt dit niet.
    1 voor 1 vind er een selectie plaats voor af te spelen.
    dit lukt wel als ik alles selecteer (appeltje A) en op de spatiebalk druk.
    maar (nu komt ie) als ik naar een ander programma ga (bv safari of mail) stopt de muziek ??

hoe kan ik dit oplossen ??

bvd

Moderator
    Strifer

je spatiebalk manier is eigenlijk een voorvertoning van het liedje… je selecteert het liedje en je drukt op de spatie: voila voorvertoning. als je vervolgens dan bijvoorbeeld mail aan klikt dan krijg je een voorvertoning van mail (in dit geval enkel het icoon). als je op een document klikt krijg je een stuk van het document te zien. dit is alleen handig als je even snel iets moet afspelen. de voorvertoning geeft weer van wat jij op dat moment hebt aangeklikt.

Quicktime is een handig stukje software, maar niet echt geschikt om afspeel lijsten mee te maken. daarvoor heb je uiteraard iTunes (of eventueel andere software zoals VLC, etc.) op je computer.

Bijdrager
    KingAchille

Is er inderdaad een reden waarom je geen iTunes of VLC gebruikt?

Bijdrager
    Barry408

bedankt voor snelle reactie,

liever geen itunes…

ik speel de nummers van cd af.
    moet ik eerst de nummer importeren in itunes (daar heb ik weinig zin in) :-/

Bijdrager
    KarelWillem

Nee, je hoeft de nummers niet eerste te importeren.

De CD verschijnt gewoon in iTunes. Daar kun je hem afspelen en ook weer uitwerpen.

Importeren is niet nodig.

Bijdrager
    Renzsz

Ga naar de voorkeuren in iTunes:

[IMG]http://i51.tinypic.com/s61zye.png[/IMG]

Zet hem op ‘Begin afspelen’, probleem opgelost.

Bijdrager
    Barry408

:-O uh ?

als ik de cd erin plaats komt hij niet in de kolombrowser (links) van itunes te staan… ?

Bijdrager
    NTG

Weet je zeker dat je het menu “apparaten” of “volumes” (ik weet niet uit mijn hoofd hoe dat heet) uitgeklapt is in de zijbalk? Uit/in-klappen doe je door op de naam van het menu in de zijbalk te klikken.

Bijdrager
    NTG

En Quicktime Player speelt inderdaad per nummer af. Als je op een simpele manier iets in een serie wilt afspelen kun je VLC gebruiken. VLC is trouwens een heel handig, simpel (en gratis) programma dat werkelijk elk denkbaar bestandsformaat kan afspelen. Elke Mac en Windows gebruiken moet dat op zijn computer hebben staan. Vind ik dan.

Bijdrager
    Barry408

nee, staat er niet bij…..heel vreemd (kan me het ook bijna niet voorstellen)

uiteraard heb ik VLC…. maar had toch echt wel verwacht dat dit met Itunes of Quicktime zou kunnen

valt me toch een beetje tegen…

Bijdrager
    KarelWillem

Zoals gezegd; natuurlijk kan dat. Net nog gedaan.

Bij mij staat hij echter zo:

En aangezien jij je CD niet ziet, lijkt me dat een aannemelijke instelling.

Bijdrager
    Barry408

inmiddels ben ik er (zo goed als) achter..

als ik een zelf gebrande cd erin stop (mp3) laat iTunes de cd niet zien.
    als ik een (zelfgebrande of originele) cd erin plaats (wav) file laat iTunes de cd wel zien ??

erg vreemd…

Moderator
    Strifer

logisch, een originele cd, een kopie of een compilatie die af te spelen is als muziek cd wordt als zodanig ook door iTunes als een muziek cd behandeld. een mp3 cd is feitelijk gewoon een data cd met daarop muziek bestanden. Dus die wordt niet als muziek cd herkent door iTunes en zal dus niet afspelen.

waarom heb je trouwens niet de muziek gewoon op je computer staan? je hebt er vast een reden voor, maar in mijn geval heb ik juist alle muziek op mijn mac gecentreerd.

Bijdrager
    Barry408

mhmmm jammer dat iTunes dit niet herkent als “audio” data..

overigens heb ik veel muziek op de mac staan maarja wil niet dat hij helemaal dichtslibt van de overige
    2000 exemplaren die er nog niet in staan :-/

toch bedankt voor jullie snelle reactie’s!:)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.