8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    WimWell

Quicktime player

Dag, ik heb Catalina opnieuw geïnstalleerd.

Wanneer ik nu Quicktime aanklik om de app te openen opent hij de map hulpprogrammamma’s.

Dat is niet de bedoeling uiteraard. Weet iemand wat hier aan de hand is??

Wim

Bijdrager
    KarelWillem

Gooi er eens een filmpje op.

Opent hij dan wèl QuickTime Player?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik neem aan dat je de player via het dock start?

Dan zou ik hem even verwijderen en opnieuw plaatsen. Het lijkt erop dat de alias (want dat is het feitelijk) corrupt is.

Bijdrager
    mowat

Heb je Catalina over een ouder OS geïnstalleerd?

Voorheen had je Quicktime (10) in programma’s (nu apps) en een versie van Quicktime (7) staan in hulpprogramma’s.

De eerste versie is 64 bits en de andere 32 bits en werkt dus niet meer in Catalina. Misschien kan je via rechtklik (open met ..) op een filmpje eens zien welke Quicktime je mac aangeeft of bij  “info” kan je ook  zien hoe (open met)  ingesteld is om filmpjes standaard te openen . Als er daar bv. standaard nog Quicktime (7) zou staan dan gaat je systeem misschien daarom in hulpprogramma’s zoeken ? T’is maar een ideetje !

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 4 dagen geleden door mowat.
    Bijdrager
    mowat

Als je natuurlijk op geen enkele reactie reageert dan komen we geen stap verder …

Bijdrager
    WimWell

Is opgelost inmiddels.

Dank voor jullie reacties en hulp.

Wim

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Als je er nu even bij zegt wat je gedaan hebt dat het weer werkt weten andere voor later ook wat ze moeten doen. Want nu weet niemand de oplossing…

Ook is het handig om de titel te veranderen want alleen “Quicktime player” zegt niemand wat als men aan het zoeken is.

Bijdrager
    WimWell

Sorry mensen maar het probleem at hem in het feit dat ik de 32 bits versie 7 nog gebruikte. Schijnbaar was die blijven zitten ergens in de mappen of hoe dan ook. Ik heb nu de goede versie. Mowat had de oplossing en dat was het dus ook.

Nogmaals dank.

Wim

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.