5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Zeolynx

Quicktime opent en speelt wel, maar exporteert niet.

Ik heb een mpeg bestand wat ik wil converteren. Ik open deze normaliter in Quickime Pro, trim tot de selectie die ik wil, en exporteer dan..

Nu opent hij deze file prima, speelt hem goed af (ook met geluid), maar als ik een selectie maak, is de optie ‘Trim to Selection’ niet aanvinkbaar.
    Als ik hem helemaal exporteer als .MOV, heb ik geen geluid, en ook als ik hem in Final Cut Pro open niet.

Bijdrager
    Zeolynx

Zou het kunnen komen door de Codecs? Ik zie namelijk door alle losse codes de bomen door het bos niet meer.

Moderator
    unSOUND

mpeg-1 is een muxed formaat. Deze kun je niet monteren in QuickTime, en ook niet exporteren zonder het geluid kwijt te raken. Je zult de mpeg eerst om moeten zetten naar een formaat wat niet muxed is, zoals mpeg-4… ffmpegX kan dat heel makkelijk.

Bijdrager
    Zeolynx

Als ik hem in FfmpegX open, geeft hij het volgende aan:

From MPG
    Video: no video
    Audio: no audio

Als ik hem exporteer naar MOV (h.264), wat verbazend snel gaat, krijg ik de video correct, maar wederom geen audio..

Foute settings?

Moderator
    unSOUND

Gewoon fout opgeslagen / geexporteerd dus. Anders had ffmpegx wel gezien wat voor type het was. Afspelen, en dan de film opnemen met Snapz Pro is een oplossing.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.