14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    joopkraan

quicktime op dvd branden

ik heb in Imovie een filmpje gemaakt, maar kan zelf geen dvd branden. Heb het daarom als quicktime bestand gekopieerd naar mijn ipod, zodat ik het op een andere Imac kan openen, en dan branden.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik er voor zorg dat het bestandje uiteindelijk op dvd terechtkomt? Ik heb het namelijk nog nooit gedaan, en heb maar korte tijd om het voor elkaar te krijgen.

Bijdrager
    sedikit

Volgens mij kun je dat bestand ook gewoon rechtstreeks, als data, branden op een cd, of eerst omzetten naar avi, en dan ook als data op een cd branden. Dat omzetten kun je doen met o.a. VisualHub, of met Quicktimeplayer/Archief/Open bestand/Archief/Exporteer. Het merendeel van de DVD-spelers lezen ook gewone cd’s met daarop Quicktime en/of Avi.

Bijdrager
    reposte

Als je een Mac tot je beschikking hebt kan dat het makkelijkst via Toast (gewoon je filmpje in het schermpje pleuren, het menu uitzetten [of juist aan, net wat je wil] en op de rode knop drukken. Fikken doet de Mac vanzelf).

Een andere optie is natuurlijk iDVD pakken, net zo simpel…

Moderator
    unSOUND

Zoals reposte zegt: gewoon naar iDVD sturen, die kan er een kant en klare DVD image van maken, die je dan op een andere machine kunt branden. Dan behoud je ook je hoofdstukken en menu’s…

Bijdrager
    reposte
    ”unSOUND”

Zoals repsote zegt:

reposte, met de s na de o… :roll:

Moderator
    unSOUND

Toetsenbord reageert een beetje slecht op wat ik typ… tijd voor nieuwe batterijen denk ik…

Bijdrager
    zussie

Hpi ik heb een film van ondertiteling voorzien, ziet er schitterend uit op de computer in een quicktime film bestand.
    Maar toen wilde ik het bestand op schijf voor een dvd speler branden en toen kreeg ik alleen audio geluid met een pik zwart beeld, wat doe ik fout?
    Ik heb echt eerst uren naar de oplossing gezocht, maar kan het antwoord niet vinden.:o
    Dit is de info van de film
    [URL=http://imageshack.us][/URL]

Geblokkeerd
    Anoniem

Welk programma heb je gebruikt?

Bijdrager
    zussie
    ”~;-)”

Welk programma heb je gebruikt?

Ik heb title lab gebruikt. Ik ben nu wel iets verder ik kan de film nu wel zien en horen nadat ik hem door http://burn-osx.sourceforge.net/ gehaald heb, maar nu heb ik weer géén ondertiteling (moet ik daar iets speciaals voor doen?) sjonge jonge wat een gedoe:(

Moderator
    unSOUND

De uitleg heb je al gelezen neem ik aan ?

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=100985

En veel gedoe ? Tja ik download gewoon de hele DVD met ondertitels en al… Soms moet je het jezelf ook niet te moeilijk maken he…

Bijdrager
    zussie

@ Unsound, ja dat topic heb ik helemaal gelezen. toast pakt gewoon die srt bestanden niet.
    Ik ga voortaan ook maar naar versies zoeken die al een ondertiteling hebben ik neem dan wel ff een lampje mee:D

Moderator
    unSOUND

Dan heb je dus niet het hele topic gelezen, want onderaan de eerste pagina geef ik nog een uitleg dat veel software het losse SRT spoor niet pakt, en dat je dat kunt oplossen door de films te exporteren met de ondertitel vastgebrand in de videolaag.

:wink:

Bijdrager
    zussie
    ”unSOUND”

en dat je dat kunt oplossen door de films te exporteren met de ondertitel vastgebrand in de videolaag.

:wink:

Eerst dank voor de tijd die je aan mijn vraag besteed, rest mij nog een vraag (eigenlijk 2)
    Waar naar toe exporteren en wat bedoel je met vastgeplakt in de videolaag?:?

Moderator
    unSOUND

Een SRT bestand is een tekstbestand, en geen echte film. Als je het exporteerd vanuit QuickTime naar iets anders wel. Je kunt de ondertiteling echter niet meer aan- en uitzetten zoals nu…

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.