15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    pin

QuickTime laadt video’s traag

Quicktime laad bij mij content ontzettend traag, .avi’s vooral terwijl andere video players dat wel snel doen. ik ben soms een minuut aan het wachten tot quicktime zo ver is.

ik heb een penryn macbook pro 2,5 ghz met 4 GB Ram en leopard 10.5.3
    ik verwacht toch minstens dat mijn macbook pro quicktime opvreet met mijn specs.

iemand een verklaring hiervoor?

Bijdrager
    OGT

Zijn de video’s .wmv’s? Dan worden ze eerst aangepakt door Flip4Mac, voor ze afgespeeld worden.. Mss heeft het daar mee te maken?

Bijdrager
    disruption

Wat zit er allemaal in deze directory bij jou:

Macintosh HD/Library/Quicktime

?

Bijdrager
    pascal75

ik ga dit even volgen… ik heb namelijk hetzelfde !

Bijdrager
    pin

het gaat onder andere om wmv’s en .avi bestanden die groter zijn dan 250 mb lijkt het.
    in de Library/Quicktime folder zitten bij mij de volgende 2 componenten:

AC3MovieImport.component
    Perian.component

Bijdrager
    disruption

Haal beide compontenten er even uit en installeer Flip4Mac.
    [size=7:d2f4f6bea3]k heb een lichtbruin vermoeden dat Perian de boosdoener is… Maar controleer het even.[/size:d2f4f6bea3]

Moderator
    unSOUND

Belangrijk is om te weten welke coderingen er gebruik zijn in de films. Perian heeft de neiging om van sommige films eerst het hele spoor te willen cachen voor de film te spelen is… Persoonlijk adviseer ik dan ook nooit Perian, maar gewoon de originele codecs…

http://www.antisound.nl/Mac/index.html

Bijdrager
    pin

ik heb de componenten uit die folder gehaald en ergens anders neergezet maar dat deed niets. ik ben nog steeds even lang aan het wachten op Quicktime

Bijdrager
    CedricH

Ik heb nochtans Perian en Flip4Mac en Quicktime speelt nog steeds even vlot 700 MB .avi bestanden.

Moderator
    unSOUND
    ”pininfar”

ik heb de componenten uit die folder gehaald en ergens anders neergezet maar dat deed niets. ik ben nog steeds even lang aan het wachten op Quicktime

Die veranderingen gaan pas in werking na het herstarten van je machine.

Ik heb nochtans Perian en Flip4Mac en Quicktime speelt nog steeds even vlot 700 MB .avi bestanden.

Zoals ik een paar posts hoger al zei verschilt dat per bestand, het hangt van de gebruikte codering af. En AVI is geen codering, dus dat beide bestanden op .avi eindigen betekend niet dat het dezelfde typen zijn.

Bijdrager
    Misja

Weet iemand of er al een nieuwe Xvid plug-in is? De alfa-component conflicteerde namelijk met QT 7.5. en zorgde voor geen geluid. Maar nu laadt hij avi’s (Xvid/mp3) zooooooo traag…

Moderator
    unSOUND

Xvid maakt al een tijdje geen plugins meer, sinds die tijd wordt Xvid voornamelijk door de 3ivX plugin ondersteund.

Bijdrager
    Misja

Oh, welnu, daar is nog geen nieuwe van die compatibel is met 7.5. Laat me raden unSOUND: jij hebt zeker gewacht met updaten van QT ivm dit soort gezever?:oops:

Moderator
    unSOUND

Uiteraard. :wink:

[size=9:bae3382192]( Sterker nog: ik draai zelfs nog Tiger vanwege dit soort gezever… )[/size:bae3382192]

Bijdrager
    CedricH

Xvids draaien bij mij zonder problemen onder Perian maar ik denk dat hij daar ook DivX voor gebruikt.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.