11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    PietjePuk

Quicktime irritatie

Hallo

Zoals iedereen weet pauseert QT een afspelend filmpje als je in de player erop klikt. Dit vind ik nu wel hoogst irritant. Ik dacht dat er een optie was bij de prefs om dit uit te zetten maar ik heb me blijkbaar vergist. Is er een manier om dit toch uit te zetten?

(ik heb gezocht maar het zijn zodanig algemene termen dat ik ofwel teveel ofwel geen resultaten krijg).

Bedankt!

Bijdrager
    Neowave

Ik snap de irritatie niet helemaal. Beetje hetzelfde als klagen dat wanneer je op de Pause/Play knop drukt het filmpje ook stopt.

Gewoon niet klikken dus.:wink:

Bijdrager
    PietjePuk

Ik heb alleen voortduren dat wanneer het speelvenster onder andere staat (of bijna helemaal) ik haastig klik op het filmpje zelf om het terug bovenaan te krijgen en dan wel tegelijk het filmpje op pauze zet.

Khoop dat je zowat begrijpt wat ik wil zeggen.

Bijdrager
    Neowave
    ”PietjePuk”

Ik heb alleen voortduren dat wanneer het speelvenster onder andere staat (of bijna helemaal) ik haastig klik op het filmpje zelf om het terug bovenaan te krijgen en dan wel tegelijk het filmpje op pauze zet.

Khoop dat je zowat begrijpt wat ik wil zeggen.

Nou eigenlijk niet nee…

Als een QuickTime video niet het actieve venster is en ik klik éénmaal op de afspeel sectie om het actief te maken wordt deze niet gepauzeerd.

Bijdrager
    PietjePuk

Nou bij mij doet ie dat dus wel… Duister.

Nuja, blijft mijn vraag daarbij wel nog steeds onbeantwoord.

Bijdrager
    Neowave
    ”PietjePuk”

Nou bij mij doet ie dat dus wel… Duister.

Apart. Gebruik je Player Version 7.1.2?

In de Menubar: QuickTime Player > About QuickTime Player

Bijdrager
    Tigre

Wat je zegt is dat wanneer je venster verborgen is onder een ander venster, je dan klikt op het filmpje om hem weer het actieve venster te laten zijn?

Waarom gebruik je dan geen Appeltje + Tab Of klik op het Quicktime icoon in de dock, of gebruik Expose….kortom genoeg mogelijkheden zonder op het filmpje te klikken.

Probeer het eens.:wink:

Bijdrager
    klaasb

Luister nou eens naar wat je zelf zegt:

Dus wanneer jij te haastig klikt en dus mis klikt, doet qt niet wat jij wilt.

Bijdrager
    PietjePuk

Ja idd, en ik kan idd wel expose of alt-tab gebruiken, maar het blijft mij storen. Nuja blijkbaar mocht ik deze vraag niet stellen:?

Bijdrager
    Tigre

Natuurlijk mag je je vraag stellen, laat je niet ontmoedigen. De reden dat men ontstemd raakt is wanneer een vraagsteller er blijk van geeft zelf de veroorzaker van de “fout” te zijn geweest maar dan afgeeft op de software. Dat steekt.

Nog even dit:
    Elk venster dat nog aan alle zijden randen heeft kun je door op die randen te klikken verslepen. let op je film speelt gewoon door. Er zijn venster die alleen een onder en bovenkant hebben zoals Safari, iTunes en Mail, daar lukt het dus niet. Die kun je alleen rechtsonder vergroten/verkleinen en boven verslepen.

Tip:
    Lees ook eens de onderwerpen in je ingebouwde help functie in elk programma op te roepen onder help. Je ontdekt zoveel meer over je eigen Mac.

Zo hopelijk ben je nu geholpen.:D

Bijdrager
    PietjePuk

Hehe, wees gerust. Ik ken mn Mac vanbinnen en vanbuiten. Dus dat is het niet. Maar het was gewoon dat het me al een tijdje irriteerde en pas nu heb ik de vraag gesteld.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.