6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Borg

QuickTime installeert niet

Even een lastig probleempje, aangezien ik de Mac waar het om gaat niet voor me heb:
    Mijn zus heeft een iMac G5 met OS x 10.3.9. Ze wil de nieuwste versie van QuickTime 7 installeren, maar zodra de installatie begint, kan ze het doelvolume (haar iMac) niet kiezen. De installer geeft vervolgens de melding dat hij QuickTime niet op het doelvolume niet kan installeren en vervolgens een melding (in het Engels!) dat een ‘newer version of the package is already installed’.
    Om het nog vreemder te maken: ze kan in haar map Programma’s of haar harde schijf helemaal geen QuickTime vinden, dus ook geen eerdere versie of nieuwere versie…
    Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
    Kan zij -of een van haar schatjes van kinderen- iets veranderd of verwijderd hebben waardoor de installatie niet lukt?
    Ze heeft onlangs ook Flip4Mac geinstalleerd, kan het daar mee te maken hebben?

Moderator
    unSOUND

Waarschijnlijk is QuickTime wel geinstalleerd geweest, en staat het “ontvangstbewijs” nog wel op de HD, waardoor de installer denkt dat QuickTime er reeds is.

Ga naar de map:

Macintosh HD > Bibliotheek > Reciepts,

en wis daar het bestandje “QuickTime7.01.pkg
    ( in plaats van 7.01 kan er ook 7.0.2, 7.03 of 7.04 staan )

Leeg je prullenmand, herstart, dan zou de installatie wel moeten werken.

Succes !

Bijdrager
    Borg

Ehhh… ja.
    Hoe had ik anders een oplossing moeten vinden?
    Bedankt voor je reactie trouwens.
    :?

Moderator
    unSOUND

Die laatste zin is geen opmerking, maar mijn onderschrift… :P

Bijdrager
    Borg

Oeps!
    :o

Moderator
    unSOUND

Je bent niet de enige hoor… :P Heb meerdere PM’s gehad van mensen die ook niet door hadden dat het mijn signature was en dachten dat het een opmerking was… 1 April grap geslaagd.

Maar goed, ik hoop dat je wel wat aan mijn oplossing hebt, laat nog even weten of het gelukt is.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.