8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Jaws1974

Quicktime in Firefox

Ik ben sinds een paar dagen de gelukkige eigenaar van een iMac. Omdat ik toch Firefox verkies boven Safari, heb ik Firefox (laatste beta versie 13.0) geïnstalleerd.

Als ik een een trailer (op apple movie trailers) HD wil bekijken gaat quickTime niet open. De kleinere quickTime-vensters op de webpagina spelen zonder probleem af.

De plug-ins gecontroleerd (7.7.1 geïnstalleerd) en geüpdatet.

In Safari is er geen probleem.

Firefox heb ik al eens verwijderd en terug opnieuw geïnstalleerd (ook de lagere versie).

Enige voorstellen of oplossingen? Of kijk ik iets over het hoofd?

Alvast bedankt voor de reacties!

Greetz!

Bijdrager
    1984

Bedoel je dergelijk filmpjes http://www.apple.com/nl/ipad/#video deze kun je alleen in Safari beeldvullend bekijken op andere browsers kun je het wel bekijken maar niet beeldvullend, overigens is dit alleen bij filmpjes van Apple
    Ik gebruik 10.6 daar zit nog Front Row op waar je die trailers prettiger kunt bekijken, echter je schrijft een nieuwe iMac (10.7) en daar heeft Apple dat speeltje ook weggelaten (beetje dom van Apple)

Bijdrager
    Jaws1974

Ik bedoelde dat als je bv 1080p-versie (bij download) zou nemen, QuickTime als een aparte pop-up tevoorschijn komt en het fragment speelt.

In Safari doet Quicktime zoals het hoort, maar Firefox bij mij niet.

Inscreen wel:

Bijdrager
    1984

Die trailers staan ook op een Apple site en dan heb je dat probleem, zo wil Apple je dwingen om Safari te gebruiken.

Bijdrager
    Jaws1974

Dat zou wel eens best kunnen. Maar dat verklaard natuurlijk niet waarom dat het in Google Chrome ook wel gaat (juist even getest).;)

Bijdrager
    1984
    Jaws1974 op 01 mei 2012

dat het in Google Chrome ook wel gaat (juist even getest).;)

ja daar heb ik ook even gekeken :

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Jaws1974 op 01 mei 2012

Dat zou wel eens best kunnen. Maar dat verklaard natuurlijk niet waarom dat het in Google Chrome ook wel gaat (juist even getest).;)

Dat verklaart het eigenlijk best wel: Chrome gebruikt dezelfde HTML-engine als Safari, maar dat is een andere dan die van Firefox. (Chrome en Safari gebruiken WebKit, Firefox Gecko.)

Bijdrager
    Jaws1974

Dat verklaart het eigenlijk best wel: Chrome gebruikt dezelfde HTML-engine als Safari, maar dat is een andere dan die van Firefox. (Chrome en Safari gebruiken WebKit, Firefox Gecko.)

Bedankt voor de verklaring.

Ik ben ook wel wat gecharmeerd door Chrome, dus gaan we die browser even uitproberen.

Thx!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.