11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    TeeJay

Quicktime hapert met afspelen

Ik heb een probleem waarvan ik verwacht dat ik dat niet mag hebben met mijn Macbook Pro.
    Als ik een Divx of Mov in quicktime afspeel hapert dit ontzettend.

Bijvoorbeeld deze filmpjes: http://www.apple.com/trailers/imax/imaxdeepsea3d/hd/
    De 480p speelt redelijk ook op fullscreen, maar de hogere resoluties is geen beginnen aan.

Iemand hier ervaring mee?

——-
    Verdere system specs: MBP 17″, 2GB ram

Bijdrager
    iJoost

Ik denk dat je ze wel eerst even op je eigen harde schijf moet zetten voor je ze afspeelt. Of deed je dat al?

Bijdrager
    1984

Moet je eigenlijk wel in een IMAX theater bekijken
    Maar op de Mac speelde hij bij mij probleemloos af , zowel 480 als 1080 de laatste even stil zetten totdat hij geladen is.

Bijdrager
    TeeJay

Ook als ik wacht tot hij helemaal geladen is of ik speel iets van m’n hd af hapert hij nog.
    Waar zou dit aan kunnen liggen?

Moderator
    unSOUND

Ligt er helaas vooral aan dat je een Intel hebt… het is al langer bekend dat de intels moeite hebben en haperen met die codering. De codecs die gebruikt worden zijn geoptimaliseerd voor Altivec, iets wat de G4’s en G5’s hebben, maar de intels niet. De Intels met 256 mb grafisch geheugen hebben er wat minder last van, maar ook daar komt het nog voor…

I watched a display MacBook Pro here at MWSF play a H.264 trailer for Fun With Dick & Jane and it was very, very noticeably skipping frames. My current 1.5Ghz PowerBook (with AltiVec, of course) plays the same trailer with no skipping. The skipping is highly noticeable on machines with 128megs VRAM (which is the default configuration for the MacBook Pros) but not very noticeable on the MacBook Pros with 256megs of VRAM.

Bijdrager
    Gees

Op mijn halve bolletje 1GHz G4 768MB incl.QuictimePl.Pro. heb ik ook stotterende beelden:cry:

Bijdrager
    Sentitel

Nou, op mij MacBook heb ik geen problemen, bij geen enkele, zelfs niet de hoogste resolutie…

Bijdrager
    iJoost

Op mijn halve bolletje 1GHz G4 768MB incl.QuictimePl.Pro. heb ik ook stotterende beelden

Ja hoor eens, op een G4 moet je ook niet de hoogste resolutie nemen. Het staat er toch gewoon bij welke je moet hebben…

http://www.apple.com/quicktime/guide/hd/recommendations.html

Moderator
    unSOUND
    ”Sentitel”

Nou, op mij MacBook heb ik geen problemen, bij geen enkele, zelfs niet de hoogste resolutie…

Dus jij kan een 720 en een 1080 HD trailer bekijken zonder problemen ? Laat het info-venster van QuickTime eens open staan, dan zul je zien hoe vaak hij een frame overslaat.

Bijdrager
    TeeJay

Ik zou ook wel graag een vergelijking zien met andere MBP gebruikers..
    Bij mij speelt de 720p versie van de in de start post genoemde trailer met moeite en zeer variabele fps af (2-18 zoiets), en bij een collega met een 15″ MBP met 24 fps.
    Het lijkt me dus een software of hardware probleem?

Bijdrager
    Ian L

Ik heb net gekeken en bij mij blijft de ftp op 24 staan zowel van hd als internet. ook kijk ik op een externe scherm mocht dat nog wat uitmaken.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.