6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Sanneman

Quicktime filmpjes spelen niet goed af in Itunes (win)

Wie o wie kan mij helpen?

Ik heb een Mac en een Windows computer.
    Op de windows PC gebeurd er iets vreemd met de quicktime engine, nl: alle QT filmpjes binnen Itunes of Quicktime zien er “gescrambled” of verstoord uit. wanneer ik deze filmpjes naar mijn Ipod Video over zet ziet alles er wel goed uit. op Mijn Mac werkt alles wel goed. Ook Coverflow geeft deze verstoorde weergave op de PC. Vreemd is, dat al het Quicktime materiaal binnen de browser wel goed “loopt” (volgens mij wordt hier dezelfde Quicktime “motor” gebruikt. Ik heb al diversen updates geprobeerd van Quicktime (pro) en Itunes. Iemand een tip?

Alvast Dank!

Sander

Moderator
    unSOUND

Dan moeten we wel weten welke codering je hebt gebruikt om de films op te slaan….

Bijdrager
    Sanneman

Het gaat om Quicktimefilmpjes die gebruikt worden op de trailer site van Apple en filpjes die worden afgespeeld bij podcasts (vodcasts) maar ook een standaard export vanuit Imovie.

Alvast bedankt voor je hulp.

Moderator
    unSOUND

Het lijkt er op dat een andere movieplayer op Windows de QuickTime codecs overruled… Windows gebruikt immers veel gedeelde bestanden, en het is dus goed mogelijk dat een andere player zijn codecs over die van QuickTime heen heeft gezet…

Bijdrager
    Sanneman

Bedankt voor de tip!

Ik ga zoeken…
    Weet dat quicktime (pro) als laatste geïnstalleerd is.

Bestaat er een mogelijkheid om de codecs los te installeren?

Moderator
    unSOUND

Ik durf het niet te zeggen… Windows is al een tijdje niet meer mijn sterkste punt…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.