8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Dustbunny

Quicktime ‘exporteer filmpje’ crasht

Hoi,

Ik heb het forum doorgespit en geen oplossing gevonden voor het probleem wat ik heb met Quicktime Pro versie 7.1.3. Elke keer als ik een filmpje probeer te exporteren komt het progressie pop upje in beeld, maar dat blijft grijs. Daarna loopt Quicktime vast. De prefs weggooien helpt voor geen meter.

Iemand een idee, waarom dit gebeurd? Ik heb wel gelezen dat meerdere mensen er last van hebben, maar nergens een oplossing voorhanden.

Daan

Moderator
    unSOUND

Iets meer info zou erg fijn zijn…

Wat is de audio- en videocodering van het originele filmpje ?
    Met welke audio- en videocodering ga je het filmpje exporteren ?
    Draai je QuickTime op een PPC of een Intel machine ?
    Welke plugins heb je geïnstalleerd ?

Sowieso zorgt de Perian plugin voor veel crashes bij exporteren, als
    je die hebt geïnstalleerd, zou ik die al even weg halen…

Bijdrager
    Dustbunny

Okay, ik ga eens kijken of ik die erbij heb zitten.

Maar het maakt niet uit wat voor origineel filmpje het is of watvoor codec ik in wil exporteren. Alles crasht. Ik heb een dual G5 PPC, met de laatste versie van Os X

Daan

Bijdrager
    JBG

Ik heb precies datzelfde probleem nu
    zowel verschillende output als input geprobeerd; alles loopt vast

ik heb de volgende plugins geïnstalleerd:

Moderator
    unSOUND

Ik zie sowieso PPC en Intel plugins door elkaar staan, dat lijkt me ook niet al te bevorderlijk…

Bijdrager
    JBG

Hoe kan ik er nu nog achter komen welke intel zijn en welke ppc? Ik heb een intel machine, dat had je nu waarschijnlijk al geraden.

Het kan ook zijn dat de ppc plugins die ik heb er zijn omdat ze niet voor intel bestaan.. Dat stond bij jou quicktime componenten zipje als ik me niet vergis.

Moderator
    unSOUND
    ”Svonsk”

Hoe kan ik er nu nog achter komen welke intel zijn en welke ppc?

Gewoon selecteren en Appeltje i indrukken…

Het kan ook zijn dat de ppc plugins die ik heb er zijn omdat ze niet voor intel bestaan..

Dat kan heel goed, maar om ze te kunnen gebruiken moet je QuickTime vervolgens via Rosetta draaien, en dat gaat niet altijd vlekkeloos. Ik zou eens kijken of het ook gebeurt met enkel de benodigde intel plugins, en zonder QuickTime in Rosetta te draaien.

Bijdrager
    JBG

Als ik bij de info kijk staat er bij iedere component bij Soort: Component (Universal), behalve bij de laatste.. daar staat Component: (Intel)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.