30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)
  • Q:
    Bijdrager
    dhawk

Quicktime ergenis……

Dit vindt ik het meest ergelijke aan Quicktime. Dat je als software maker je de gebruiker een keer inlicht van hey kijk we hebben ook nog pro software dat meer kan, vindt ik geen punt. Maar om dat nu elke keer bij het opstarten te moeten doen

:?

Bijdrager
    G3Lay-Z

VLC Media Player;)

Bijdrager
    Macinspire
    Bijdrager
    moodjoo

Oplossing is simpel:

– Zet de klok van je mac zo’n 10 jaar vooruit in de tijd.
    – Open dan QT zodat je dat registratieschermpje krijgt
    – Klik op later
    – Zet de klok terug juist

QT zal vanaf nu die fictieve datum als referentie nemen..

Bijdrager
    dhawk

VLC ziet er goed uit ja.. zo te zien meer codecs die worden ondersteund.

@moodjoo : leuke oplossing, die ga ik gelijk even proberen.

Toch jammer dat Apple zich van een dergelijke ‘verkoop-techniek’ bedient.

Bij het lezen van de nieuwe features bij Tiger wordt Quicktime genoemd <snip>”..En als je QuickTime bijwerkt naar QuickTime 7 Pro kun je ..”</snip>, dan heb ik wel zoiets van: . Als een product als Quicktime niet gratis in zijn geheel, bij Tiger, kan worden meegeleverd noem het dan een demo ofzo en niet een onderdeel van het OS (waar je, voor volledige functionaliteit, nog moet bijbetalen..) -> en dan bij elk gebruik van dat onderdeel, de gebruiker er mee lastig te blijven vallen.

Nou ja.. ik moest dit gewoon even kwijt…
    :innocent:

Overigens doet dit verder niets af aan Tiger.. binnenkort maar eens gaan bestellen:)

Bijdrager
    ccsmotu

Bedankt voor de tip moodjoo, maar voor mij te laat. Ik was al helemaal schijtziek van QT onder Windows, o.a. door dat nag-screen. Blijkt de native mac versie even bud te werken. Wat een teleurstelling. Iets basaals als full screen afspelen kan hij niet (ik las in de Help dat QTPro dat wel kan). Wat ben ik blij dat VLC bestaat…

Bijdrager
    empoor

Ik werd ook gek van het niet fullscreen kunnen bekijken van clips, dus heb ik pro aangeschaft en ik moet zeggen: het is het geld waard hoor! Vooral als je filmpjes aan elkaar wil plakken, fragmenten eruit wilt halen en alles uit QuickTime wil halen..

Bijdrager
    Festinger

Inderdaad, ik vond Quicktime zoals die bij mijn mac geleverd is ook nogal tegenvallen, het is in deze vorm nogal kreupel, en ik gebruik nu dus ook VLC. :D

Je kunt het ook van een andere kant bekijken. Apple levert zijn besturings systeem met een kreupele Quicktime “Media Player”. Voor een volledige quicktime van Apple moet je betalen.
    Concurrent Microsoft heeft zich toch een beetje in de vingers gesneden door een gratis volledige Media speler bij het besturings systeem te leveren. Volgens de Europese Commissie was dit het maken van misbruik van een monopoliepositie. Ze moeten nu een versie van XP leveren zonder de Windows Media Player.:evil:

Hoewel Apple ook wel naar “alleen heerschappij” riekende nijgingen heeft, wordt de media speler quicktime er vooralsnog niet gratis bij OS-X geleverd. Hierin zit dus een belangrijk, misschien wel strategisch, verschil.

(ik noem quicktime een media player vanwege de ruime afspeelmogelijkheden van de volledige versie. Of het binnen een algemene definitie van een media player valt weet ik niet, ik besef, de muziek verzameling gaat via een ander programma)

Bijdrager
    wjgmspeedy

Quicktime ondersteunt pro en niet pro precies dezelfde bestandsformaten. En verder zit Quicktime hardstikke in het systeem ingebakken. iTunes, Safari, de Finder maken allemaal gebruik van QT.

Bijdrager
    vogel
    ”wjgmspeedy”

Quicktime ondersteunt pro en niet pro precies dezelfde bestandsformaten. En verder zit Quicktime hardstikke in het systeem ingebakken. iTunes, Safari, de Finder maken allemaal gebruik van QT.

VLC ondersteunt meer, maar ik vermoed dat unSOUND zich zo komt melden met wat plugins. :wink:

Bijdrager
    wjgmspeedy

Zodra iemand hier Quicktime intypt, gaan in huize unSOUND sirenes loeien. :P

Bijdrager
    vogel

Volgens mij heeft de sirene het begeven.

Bijdrager
    Macinspire

:sotp:
    Maar hij heeft wel gelijk dat veel programma’s gebruik maken van QT dus het is helemaal niet gek om je daar een legale versie van te kopen.

Bijdrager
    Jef Peeters

edit

Bijdrager
    MacAttack

Wel op een mac is het echt niet anders dan op windows hoor : “uiterst rechts een pijltje dat naar onder wijst => daar op kun je klikken en dan komt er een menutje met opslagen als bron of als quicktimemovie. “

Bijdrager
    empoor

Ik heb ook Pro en ik kan het nog steeds.. Je kan het per ongeluk uit hebben gezet..

1. ga naar voorkeuren in quicktime
    2. kies dan QuickTime-instellingen
    3. zet de Kioskmodus uit!

Moderator
    unSOUND
    ”wjgmspeedy”

Zodra iemand hier Quicktime intypt, gaan in huize unSOUND sirenes loeien. :P

Werd ik geroepen…? :D

Bijdrager
    wjgmspeedy

Ah, we vroegen ons al af waar je bleef. :P

Moderator
    unSOUND

Moest even mijn signature aanpassen aan het topic… :wink:

Bijdrager
    Deskman

Volgens mij kun je streams helemaal niet opslaan, ook niet in pro. En het verschil tussen de pro en de standaardversie zijn voornamelijk de bewerkingsfuncties die beschikbaar komen.

Neemt niet weg dat die popup eindeloos irritant is.

Bijdrager
    empoor
    ”Deskman”

Volgens mij kun je streams helemaal niet opslaan, ook niet in pro. En het verschil tussen de pro en de standaardversie zijn voornamelijk de bewerkingsfuncties die beschikbaar komen.

Neemt niet weg dat die popup eindeloos irritant is.

Jawel hoor.. Ik kan die Tiger-demo’s ook opslaan bijvoorbeeld (ook gedaan :lol: )

Bijdrager
    Deskman

http://www.apple.com/quicktime/qtv/mwsf05/

Probeer die maar eens. Dat is streaming. Die tiger-filmpjes worden gewoon gedownload naar je Mac en in een temp map opgeslagen (en weggegooid als je ze wegklikt)

Bijdrager
    ronvgs

Ik zou dat filmpje ook graag bewaren maar hoe doe je dat?:?

Bijdrager
    Macinspire
    ”MacAttack”

Wel op een mac is het echt niet anders dan op windows hoor : “uiterst rechts een pijltje dat naar onder wijst => daar op kun je klikken en dan komt er een menutje met opslagen als bron of als quicktimemovie. “

Het antwoord op je vraag stond 1 pagina terug?

Bijdrager
    Deskman

Nee!

Bijdrager
    wout3r

Bij QT voor Windows heb ik het probleem, dat als ik een filmpje download op het internet, een trailer o.i.d. en die wil bekijken in QT vannuit mijn HD, dan zegt hij dat ik QT 6 nodig heb, maar die heb ik ook, staat in mijn info. Terwijl je het filmpje wel kan bekijken via Internet Explorer. Erg vaag, die QuickTime..

Bijdrager
    Freeee
    ”Deskman”

http://www.apple.com/quicktime/qtv/mwsf05/

Probeer die maar eens. Dat is streaming. Die tiger-filmpjes worden gewoon gedownload naar je Mac en in een temp map opgeslagen (en weggegooid als je ze wegklikt)

Zie topic ‘hoe streams opslaan’. Onderstaand is van powerrr:

Hallo Allemaal,

Goed nieuws ! Het is me gelukt om de stream van Apple MacWorld 2005 te rippen!.

Dit keer niet met Mplayer, maar met VLC.
    Het werkt als volgt:

Record any video stream to disk using VLC
    It’s now possible to save to disk any video stream VLC 8.0 can handle. For the first time with a Mac (as far as I know), it’s like having a Save option in my Windows Media Player! You can save your videos in two ways: using the command line with VLC.

In the first case, you simply enter Terminal and type the appropriate CL command. So, assuming VLC is in the Apps folder, and you want to record a MMS video stream to an AVI file, you can type the following:
    /Applications/VLC.app/Contents/MacOS/VLC mms://anything_ending_in.wmv
    –sout file/avi:movie.avi

That should be one long line; it’s shown on two with a Unix continuation backslash for a narrower display.

The WMP stream uses the MMS protocol and usually ends in .wmv. But remenber: in most cases, you must go for the link inside the site’s source code. An example is a news video stream which uses the WMP plug-in: you should view the page source, copy the MMS link, and paste it in Terminal. Anyway, with the above command, you should get a file called movie.avi in your home folder.
    Acording to the stream format, you must, once downloaded, add the right extension to the raw file in order to open it in the right

Bron: http://www.macosxhints.com/

De truuk is dus de versie in de terminal.
    ik het dit commando in gegeven: sudo /Temp/VLC.app/Contents/MacOS/VLC rtsp://neotest.qtv.apple.com/secure/jan/mwsf05/macworld_300.mov –sout file/mov:1macworld.mov

En ik heb nu een .MOV file met MacWorld 2005. Let wel even op de interrupt errors dit veroorzaakt wel een storing in de .Mov file (geluid wat weg valt).
    Ik ben benieuwd naar jullie resultaten.

Succes

Bijdrager
    Turver

Dit is de link naar het artikel op Mac OS X Hints. Daar staat ook in hoe je het in VLC zelf kunt doen, zonder de Terminal dus.

Bijdrager
    iJezz

Ik hoop dat dit ook een beetje ontopic is :

Ik gebruik windows en met de installatie van iTunes staat nu ook Quicktime erop.
    Helemaal geen probleem maar ik zou het ook graag eens willen gebruiken.
    Alleen als ik er dan een filmpje mee af wil spelen ( avi of mpeg 2) krijg ik :
    “De QT-software die is vereist om dit filmvebestand weer te geven ontbreekt.
    Deze is helaas niet beschikbaar op de QT-server ” Helaas..ik heb wel de UnSound codecs geprobeerd maar die zijn allemaal voor Mac osx, zijn er ook plugins voor QT voor windows?

Bijdrager
    Hobbes

Weet iemand al wanneer QT 7 Pro tekoop zal zijn???

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.