6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Jef

Quicktime en MPG

Via mijn quicktimeplayer kan ik bepaalde mpg films niet openen, ik krijg dan de foutmelding, kan de film niet afspelen omdat de nodige programmatuur niet beschikbaar is. Kan ik ergens plug-ins bijvoegen in Quicktime of in de browser van explorer, en in welke map moet ik wat bijvoegen, in 9.2.2 kon ik het zelf nog een beetje vinden, maar van 10.2 ken ik niets.
    Alle tips welkom.

Groeten,
    Stef.

Bijdrager
    Walkingfingers

probeer deze eens, freeware en eet bijna alles
    http://versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=16623&db=mac

Anoniem

bijvoorbeeld:
    Quicktime Player>Voorkeuren>Quicktime voorkeuren>Bijwerken>selecteer een van de knopjes>klik ‘werk nu bij

Bijdrager
    osx

Download de volgende Codecs om AVI’s met quicktime af te spelen.
    DivX 5
    3ivx 4
    MS-MPEG4v1
    MS-MPEG4v2

Als er geen installer bij zit moet je de codecs plaatsen in /Library/QuickTime/

Als de avi geen / slecht geluid geven moet je deze door DivX Validator
    halen.

Voor files die je dan nog niet kan afspelen gebruik dan
    Mplayer

Bijdrager
    lodewijkje

Als ik de DivX Codec in de library van Quicktime zet, is de codec dan alleen beschikbaar voor Quicktime? Zo ja, hoe doe ik het dan voor andere videoplayers? Icon kioieren naar de betreffende library folder?

En in de library staat al een DivX 5 icon. Kan ik nu de gehele folder van DivX 5.1 nu ook in de library plaatsen of moet ook het DivX 5.1 icon DIRECT in de quicktime library gezet worden?

Moderator
    unSOUND

De codecs zijn ook specifiek geschreven voor QuickTime, dus in ander programma’s doen ze niets…

Overigens: klik op de links hieronder om ze te downloaden:

Mpeg4 V1

Mpeg4 V2

DivX codec

3ivX codec

XviD codec

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.