2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    frankyboy

Quicktime download dubbel?

Als ik een film bekijk via bv uitzending gemist opent mijn Imac die in Quicktime (ik geloof via Flip4Mac), Dat gaat op zich OK maar soms vind ik het te langzaam om meteen te kijken. Dan wacht ik tot hij helemaal op mijn computer staat en ga dan pas kijken.

Het gekke is echter dat als ik deze film wil bewaren dat ik pas op save of save as kan klikken als hij helemaal binnen is en áls ik dat dan doe dat Quicktime hem ogenschijnlijk nog een keer helemaal opnieuw gaat downloaden. Het duurt in ieder geval net zo lang als downloaden. Klopt dit en kan dat niet anders? Ik kon die .mov film nergens vinden bv in de cash directories in mij bibliotheek of zo.

Moet dit dubbel of kan dat slimmer?

Inactief
    Anoniem
    ”frankyboy”

Dat gaat op zich OK maar soms vind ik het te langzaam om meteen te kijken. Dan wacht ik tot hij helemaal op mijn computer staat en ga dan pas kijken.

Dat komt omdat het geen QuickTime-bestanden zijn, maar .wmv’s van Microsoft. Die moeten eerst een stuk geladen zijn voor je kunt kijken.

”frankyboy”

Het gekke is echter dat als ik deze film wil bewaren dat ik pas op save of save as kan klikken als hij helemaal binnen is en áls ik dat dan doe dat Quicktime hem ogenschijnlijk nog een keer helemaal opnieuw gaat downloaden. Het duurt in ieder geval net zo lang als downloaden.

QuickTime exporteert de .wmv naar een .mov die .wmv bevat, dat kost wat tijd.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.