14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Vai Martino Vai

quicktime dock popup

Hallo allemaal, ik kon hier geen topic over terugvinden, wel op applesupport, maar daar werd deze vraag niet beantwoord: http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1482669&tstart=15

Het probleem is het volgende. Ik gebruik quicktime (pro) om films/series te kijken, maar at random verschijnt het dock in het beeld. Het gebeurt zonder dat de muis wordt aangeraakt, of het toetsenbord o.i.d. De ene keer na 10 minuten, dan weer na 1 minuut.
    Op het applesupportforum is het vermoeden dat het met flip4mac heeft te maken of perian en als laatste wordt MobileMe als boosdoener aangewezen (het schijnt bij synchroniseren van MobileMe voor te komen). Ik gebruik Perian niet, heb wel flip4mac geïnstalleerd, maar de films die ik kijk zijn .avi of .mov. en volgens mij gebruikt quicktime dan flip4mac niet. Verder heb ik een actieve MobileMe account.

Is iemand bekend met dit probleem? (en weet iemand een oplossing?) Het is uiterst irritant om onderbroken te worden in een film.

Mocht het van belang zijn: ik ben helemaal up-to-date via softwareupdate en heb er geen illegale software op staan, verder gebruik een iMac 2.8Ghz met leopard.

Bijdrager
    Sentitel

Ik heb precies hetzelfde probleem en helaas nog geen oplossing.

Ook ik heb flip4mac geïnstalleerd en een actief MobileMe account.

Bijdrager
    nookie

Zet je dock eens links of rechts van je scherm.
    Heeft ie dan het probleem nog.

Bijdrager
    1984

Je kunt je dock verbergen door command alt D te toetsen, verder zou ik onderhoud draaien, voorkeuren herstellen…..etc.

Bijdrager
    sven-
    ”Vai

maar de films die ik kijk zijn .avi of .mov. en volgens mij gebruikt quicktime dan flip4mac niet. .

De container zegt weinig over de gebruikte coderingen.

Bijdrager
    nookie

Ik denk dat de dock al verborgen staat, maar vanzelf omhoog komt en dan ook nog eens op de voorgrond treedt van quicktime.

Moderator
    unSOUND

Het is een bekend probleem blijkbaar:

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=130951

Alleen helaas nog steeds geen oplossing. :(

Bijdrager
    LEXY

Dus tot die tijd schermvullend afspelen met VLC.

Bijdrager
    sven-

Als je twee schermen gebruikt is VLC waardeloos voor full screen.

Bijdrager
    LEXY

Want?

Bijdrager
    sven-

Omdat VLC het andere scherm niet kan “dimmen” of beter gezegd “zwart maken”, iets wat QuickTime wel kan. Als je, zoals ik, nou een iMac aan een ander scherm hebt gekoppeld kun je (met VLC) niet op het externe scherm een film fullscreen bekijken met je iMac scherm zwart.

Als je schermen hebt die afzonderlijk aan en uit kunnen is het natuurlijk geen probleem, maar toch is het jammer dat deze functie in VLC ontbreekt. Waardeloos is niet het goede woord, maar ik ben er wel teleurgesteld over.

Bijdrager
    nookie

Ik vind het persoonlijk niks met VLC te maken te hebben, maar meer een feature die Apple zelf mist om je hoofdscherm van de iMac uit te kunnen zetten i.s.m. een extern scherm.

Bijdrager
    LEXY

Hoezo, je kunt de helderheid toch gewoon op 0 zetten?

Bijdrager
    Vai Martino Vai

In ieder geval bedankt voor de tips. Command+alt+D als ik een filmpje kijk dan maar voorlopig. Dan is de enige optie die werkt. (en VLC, maar ik heb QTpro niet voor niets aangeschaft).

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.