11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    luke93

Quicktime bestand verkleinen

Hoi,

Ik heb een filmpje gemonteerd in Final Cut Pro X, het is gefilmd met een Sony XD Cam (1080p geloof ik).
    Het filmpje is nu 4,45 GB.
    Weet iemand hoe ik dit bestand kan verkleinen en toch een goede kwaliteit kan behouden? (Dus niet dat audio en beeld ongelijk gaan lopen of je veel pixels krijgt).
    Zou hem graag op bijv. Vimeo willen zetten (alleen daar kan je maar 500 MB uploaden per keer), of anders YouTube.

Ik hoop dat iemand het weet!
    Alvast bedankt!

Bijdrager
    banditbiker

Hoi

Je kunt hem recompressen. Het programma handbrake heeft een paar settings die een goede kwaliteit afleveren. Het is wel even experimenteren voor je het voor jou gewenste resultaat hebt.

Groeten
    Geert

link naar handbrake site

Moderator
    unSOUND

Het filmpje staat nu nog als ruwe data op de Mac gok ik, dus de uiteindelijke grootte als je het hebt geĆ«xporteerd naar een H.264 bestand zal al fors kleiner zijn…

Bijdrager
    MarijnB

Ik gebruik de app ‘Handbrake’. Echt een top app waar de kwaliteit niet minder op wordt. Ik film mijn scherm namelijk in full-hd, en toch blijven deze zeer scherp als ik hem converteer naar mp4.

Ik selecteer altijd constant quality van 25, en het blijft top kwaliteit.

Bijdrager
    banditbiker

Luke, is het nu gelukt?

Bijdrager
    luke93

Oh sorry dat ik niet eerder had gereageerd, ik dacht dat ik bij een reactie een mailtje zou krijgen.
    Ik heb het programma gedownload. Alleen als ik mijn filmpje er dus in wil openen (dus bij Source, en dan mijn filmpje aanklik) dan gaat ie eerst best wel lang zoeken naar de source, en dan staat er vervolgens: No Valid Source Found.

Het is een Quicktime bestand (.mov) die al geƫxporteerd is vanuit Final Cut X..
    Weet je wat ik hieraan kan doen?

Moderator
    unSOUND

Met welke codering heb je de film geƫxporteerd uit FCP ?

Bijdrager
    SanderTreur

Deze fout wordt vaak gemaakt. Je moet bij het exporteren kiezen voor de H.264 codering. Dan wordt de grootte al een heel stuk verminderd. Andere tip, stel je audio in op stereo in plaats van het standaard surround, op YouTube en Vimeo gaat je geluid anders de hele tijd kraken.

Bijdrager
    luke93

Bedankt! Heb hem nogmaals geƫxporteerd en nu met die H.264 codering en nu is hij maar 470 MB en dezelfde kwaliteit! Hartstikke bedankt!!

Moderator
    unSOUND

Dat zei ik toch al in mijn eerste reactie 5 dagen geleden…? :sarcastic:

Bijdrager
    luke93

@ unSOUND: ja sorry klopt! ik had alleen geen mailtje gehad eerst dus ik had dat nog niet geprobeerd, had eerst met die Handbrake gedaan, vandaar.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.