8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Emma

Quicktime

Ik heb een film gedownload, maar het lukt niet om hem af te spelen met Quicktime.
    Weet iemand hoe dit komt?

(dit is de eerste keer dat ik quicktime wil gebruiken)

Bijdrager
    joffrie

Wat is het video-formaat, wat is de extensie van het bestand.
    Dan weten we al wat meer, want daar kan het aan liggen.

Bijdrager
    Emma

347 MB.. dat is toch niet te groot?

Bijdrager
    Nikita

Nee, het formaat (.WMV, .MP4, …) niet de grootte :wink:
    QT kan eigelijk (vooral op Windows volgens mij) alleen overweg met z’n eigen dingen zoals .mov en .mp4.

Bijdrager
    joffrie

Als je Flip4Mac download en installeerd dan kan je .wmv video bestanden in Quicktime afspelen.
    Wel belangrijk: open de info van een willekeurig .wmv file en wijzig het programma om mee te openen naar Flip4Mac. En klik dan op wijzig alles.

Vanaf nu zullen alle Windows Media Player video in Quicktime worden afgespeeld.
    En zo heb je voor verschillende extensies plug-ins om te kunnen afspelen in Quicktime.

Flip4Mac is hier te downloaden en het is gratis.
    En hier op het forum staat nog een hele uitleg en downloads voor plug-ins voor je Quicktime.

Dan kan je zowat alles afspelen, enkel .avi geeft problemen.:wink: :apple:

Bijdrager
    Emma

Werkt dat ook voor een AVI film?
    Bedankt!:)

Bijdrager
    MacBeer

AVI en Quicktime zijn geen goede vriendjes. Ik gebruik voor AVI bestanden ‘VLC-player’, een gratis programmaatje dat je kan downloaden op http://www.versiontracker.com

Bijdrager
    Emma
    ”MacBjorn”

AVI en Quicktime zijn geen goede vriendjes. Ik gebruik voor AVI bestanden ‘VLC-player’, een gratis programmaatje dat je kan downloaden op http://www.versiontracker.com

Dank je wel!

Nu doet hij het:) :) :) :) :)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.