30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 54)
  • Q:
    Bijdrager
    Pieterr

QuickTime 7.5.5 update

QuickTime 7.5.5 update staat klaar in de Software Update.

QuickTime 7.5.5 includes changes that increase reliability, improve application compatibility and enhance security.
    This release is recommended for all QuickTime 7 users.

Moderator
    unSOUND

Ik zit nog steeds lekker op 7.3.1…

Doen alle plugins het tenminste. :wink:

Bijdrager
    jabesse

Front Row update komt erachteraan.

Inactief
    Anoniem

Ja inderdaad

Bijdrager
    1984

QuickTime 7.5.5 zit erop, even getest , geen problemen ondervonden.

In QuickTime 7.5.5 zijn de betrouwbaarheid en de compatibiliteit met programma’s van andere leveranciers verbeterd en zijn beveiligingsproblemen verholpen. 

Deze versie wordt aanbevolen voor alle gebruikers van QuickTime 7..

Bijdrager
    Pieterr

Ik heb ook geen problemen ondervonden (op Leopard). Maar ik heb natuurlijk ook nog niet alle codecs van unSOUND getest.;-)

Bijdrager
    Fester

Deze QT update gaat draaien op mijn iMac G5 van dik 3 jaar oud ?
    Ik draai Leopard, en de vorige update is mij heeeeeel slecht bekomen in iMovie 06 HD, uiteindelijk mbv Pacifist terug kunnen gaan naar QT 7.4.5.
    Ben heel blij met jullie advies..

Moderator
    unSOUND

Heb je deze update nodig ? Zo nee, niet doen dan.

Ik draai ook nog lekker 7.3.1. Alles werkt, en soepel.

Bijdrager
    Fester

OK, ik ga het even afwachten, kijken wat de andere fora doen.

Bijdrager
    McHank

na de update gisterenavond was mijn hele macbook naar de maan…
    Opstarten gebeurde niet meer (ik herstarte na de update) en hij bleef hangen op dat blauwe scherm. Ik had een ramreset gedaan, permissies hersteld vanaf de cd maar het haalde allemaal niets uit. Hij gaf me aan dat er niets mis was met de HD dus dat was al een pak van mijn hart.

Deze middag even naar de apple store aan het CS van adam gegaan, daar hebben ze precies hetzelfde gedaan als ik thuis en zeiden me dat het een systeem fout was. Ik kreeg het advies om archive and install te doen.

Dat gedaan moest ik om op te starten mijn wachtwoord ingeven. Dat doe ik heel netjes, maar helemaal niets…! Ik heb mijn wachtwoord ik geloof honderd keer ingevoerd maar helemaal niets..

Weer de cd erin, wachtwoord herstellen (kan dit kwaad?) en toen weer opstarten en ja hoor! Hij doet het! Ik zit nu weer op 10.5 dus ga zo even alle nieuwe updates doen. Alles lijkt te werken behalve itunes. Daarbij krijg ik de melding dat alles gecreëerd is met een nieuwere versie dus als ik update denk ik dat het wel goed komt.

Ik weet nu dus niet zeker dat het aan de QT update lag, maar het gebeurde wel daarna.. Ik lees niets bijzonders op het net van meer mensen die dit hebben dus ik denk dat het aan mij lag..

het leverd je alsnog wel aardig wat stress op, gelukkig werkt het weer!

Ik dacht, ik deel dit even met jullie :)

Bijdrager
    sven-

Waar het eigenlijk om gaat: als je niets mist of geen problemen ervaart met een programma, dan hoef je niet te updaten, punt.
    Ook al staat er “aanbevolen om te updaten”.

Bijdrager
    k-the-ripper
    ”sven-“

Waar het eigenlijk om gaat: als je niets mist of geen problemen ervaart met een programma, dan hoef je niet te updaten, punt.
    Ook al staat er “aanbevolen om te updaten”.

Op zich heb je wel een punt, vraag ik me wel af wat het alternatief is.

A) helemaal niet updaten (want het werkt)
    B)1 week na een update van alles afspeuren of het misschien problemen met zich meegebracht heeft waardoor de update eigenlijk overbodig is op dat moment.
    Dat laatste is ook niet betrouwbaar want waar iemand stevige problemen meld is dat dus helemaal niet zeker dat ik dat dus ook zou krijgen.
    Een voorbeeld is iTunes 8.0 – schijnen veel mensen ineens geen airtunes meer te hebben , nou hier dus geen problemen !

In beide gevallen vind ik dat hele automatische update gebeuren iets wat dan zijn doel volledig voorbij gaat.
    Ik update dus wel altijd indien ik daar een melding van krijg en behalve dan de uitzondering van QuickTime die sommige plugins om zeep geholpen schijnt te hebben heb ik tot op de dag van vandaag eigenlijk nooit geen gekke dingen meegemaakt.

Bijdrager
    Pieterr
    ”k-the-ripper”

Ik update dus wel altijd indien ik daar een melding van krijg en behalve dan de uitzondering van QuickTime die sommige plugins om zeep geholpen schijnt te hebben heb ik tot op de dag van vandaag eigenlijk nooit geen gekke dingen meegemaakt.

Maar jij draait waarschijnlijk Leopard op een Intel Mac. De problemen worden vaak gemeld op (hetzij oudere) Macs waarop (hetzij oudere) poezen draaien, waarschijnlijk omdat backwards compatibility hier minder belangrijk wordt geacht en/of minder is getest.

Bijdrager
    k-the-ripper

Dat laatste had ik inderdaad geen rekening mee gehouden, wij hebben inderdaad allebei de intel Mac met Leopard.
    Als dat een oorzaak van soms een probleem is met de updates valt het me eerlijk gezegd beetje tegen van Apple dat daar niet wat zorgvuldiger naar gekeken wordt.

Bijdrager
    Pieterr
    ”k-the-ripper”

Als dat een oorzaak van soms een probleem is met de updates valt het me eerlijk gezegd beetje tegen van Apple dat daar niet wat zorgvuldiger naar gekeken wordt.

Het zijn er ondertussen natuurlijk al best een flink aantal

Bijdrager
    The JM

Ik kan de update op de iMac helemaal niet installeren..

Wat wil dat zeggen? Op de MacBook Pro ging het prima.

Bijdrager
    Pieterr

Lijkt iets met permissies.

Je zou een keer de standalone download kunnen proberen te installeren.

Bijdrager
    The JM

Ah kijk, dat hielp. Bedankt.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik neem altijd een afwachtende houding aan mbt welke update dan ook.
    Elke keer als ik zie staan “wordt aanbevolen voor…” krijg ik het zelfde gevoel als wanneer men aandringt op het installeren van virus scanners.
    Gelukkig blijkt achteraf dan, dat na installatie gewoon alles goed gaat. (Ook als er meldingen worden gemaakt van mensen die problemen hadden, die gelukkig vaak via MacFixit opgelost kunnen worden)

Ook ik krijg de indruk dat de Intel Mac vaker het doelwit is van dit soort problemen. Maar het kan natuurlijk ook liggen aan “duistere” software die op een Mac is geïnstalleerd. Je moet niet vergeten dat Apple hun updates natuurlijk niet gaan uittesten op een “vervuilde” Mac, maar op een zo “clean” mogelijke Mac. Anders zou Apple 1000 verschillende situaties moeten gaan nabootsen.

In het kort: de meeste updates (zo niet allemaal) zijn ongevaarlijk. Het echte gevaar schuild in de “rommel” die sommige mensen op hun systeem hebben staan.

Bijdrager
    bluepower

Mmm bij werken de filmpjes (wmv) in mail niet meer na deze laatste update…………nog meer mensen met dit probleem? als ik op de bijlage klik opent hij in Quick time,maar voor deze update kon ik de filmpjes ook bekijken in mail zelf. Wat ik wel zie is de bedieningsbalk maar geen scherm erboven

Bijdrager
    Pieterr
    ”bluepower”

Mmm bij werken de filmpjes (wmv) in mail niet meer na deze laatste update..

Heb je de flip4mac update 2.2.1.11 geinstalleerd?

Bijdrager
    bluepower

Oooo ja niet aan gedacht :mrgreen: thanks

Bijdrager
    bluepower

Euh :oops: hij werkt nog steeds niet

Bijdrager
    CedricH

Ik heb voorlopig nog geen problemen ondervonden bij Perian, werkt perfect lijkt mij.

Bijdrager
    bluepower

Niets…:( ik heb perian geinstalleerd maar hij werkt nog steeds niet
    flip4 mac verwijderd en op nieuw geinstalleerd….resultaat ..niets snap er geen dr.l van.

Bijdrager
    Pieterr
    ”bluepower”

flip4 mac verwijderd en op nieuw geinstalleerd….resultaat ..niets snap er geen dr.l van.

Misschien heb je ook last van het probleem dat hier beschreven wordt: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=133556

EDIT: Hoewel… er hoeft in jouw geval natuurlijk niet gestreamd te worden. Je hebt de file al binnengehaald als je de mail opent.

Moderator
    unSOUND
    ”bluepower”

Da’s ook niet zo gek… Perian ondersteund geen WMV bestanden…

Bijdrager
    bluepower
    ”unSOUND”
    ”bluepower”

Da’s ook niet zo gek… Perian ondersteund geen WMV bestanden…

Goed,maar ik heb ook de laatste versie van flip4mac erop staan,maar ik vind het zo grappig dat hij het voor de update wel goed gedaan heeft en nu niet meer en ik heb ook geen instelling veranderd.

Moderator
    unSOUND

Ach, bij de voorlaatste update werden ook sommige plugins al kreupel geslagen… Mede om die reden zit ik dus nog steeds heerlijk met 7.3.1 te werken, waar alle plugins gewoon zonder problemen werken.

Bijdrager
    bluepower

Ik zag gisteren op de voorpagina “Nieuw in de Community” dat er werd geadviseerd om te downgraden met pacifist maar waar tover ik QT 7.3.1 vandaan? Ik heb al gezocht op de apple pagina maar ik kon niets vinden of moet ik hem van de instal dvd halen en dan upgraden tot 7.3.1en dan stoppen en hoe gaat het dan met frontrow en Itunes?

Corr….. google doet wonderen. ik heb er nu 7.3.1 op staan :mrgreen: en ………………..niets:oops: mac herstart gedaan mischien dat het hielp maar….nog steeds niets ik weet het niet meer zie ik iets over het hoofd?:cry:

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 54)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.