8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Mike Smit

Quick Look werkt niet meer bij Office bestanden

Beste lezers,

Ik zit met een uitdaging,

Mijn office zat te zeuren dat ik serial codes moest invullen, heb ik dus gedaan maar na een aantal dagen moest ik ineens een update uitvoeren waarna mijn office niet meer op wilde starten (klote Bill Gates;) )
    Zodoende heb ik alles van Office eraf gegooid, en een nieuwe versie van office geïnstalleerd.
    Maar nu heb ik het volgende probleem:

Quicklook doet t niet meer… (de voorvertoning als men op de spatiebalk ramt)

Bij foto’s en andere bestanden doet Quicklook het wel gewoon, alleen bij .doc(x) en andere office bestanden werkt dit niet.

Ik heb al gezocht met Google, en het een en ander uitgevoerd in Terminal maar niks heeft geholpen…
    Zelfs het vervangen van de Bestanden in het mapje Quicklook (Library > Quicklook) heeft nog geen resultaat opgeleverd.

Ik draai OS X Snow Leopard.

Weet iemand raad?

Bijdrager
    Wiki Post

Bijdrager
    Yaris

Gelezen op het Web:

You can enter

qlmanage -r

in your terminal, restart your computer, and see if that fixes it. This command will clear out the QuickLook data caches and start it clean.

Bijdrager
    Yaris

Gelezen op het Web:

You can enter

qlmanage -r

in your terminal, restart your computer, and see if that fixes it. This command will clear out the QuickLook data caches and start it clean.

Bijdrager
    Yaris

Gelezen op het Web:

You can enter

qlmanage -r

Zie ook http://developer.apple.com/library/mac/#documentation/Darwin/Reference/ManPages/man1/qlmanage.1.html

Bijdrager
    Yaris

Gelezen op het Web:

You can enter

qlmanage -r

in your terminal, restart your computer and see if that fixes it. This command will clear out the Quick Look data caches and start it clean.

Zie ook http://developer.apple.com/library/mac/#documentation/Darwin/Reference/ManPages/man1/qlmanage.1.html

Bijdrager
    Oppie

Komt mij de vraag op: hoe heb je “alles van Office eraf gegooid”?

Bijdrager
    Mike Smit

@ Yaris, dat was ik ook tegengekomen, echter heeft dat niet geholpen…

@ Oppie. Ik heb alle office gerelateerde bestanden eraf gegooid, maar ook de bestandjes die contact leggen met de microsoft server (dit omdat mijn licenties geblokkeerd werden).

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.